juli 2010

Zoeken

• 16jul

donderdag 15 juli

De een na laatste dag van de vakantie, ik (anita) doe wederom het verslag. We rijden inmiddels terug naar huis (het is nu de 16e) en ik zit met de laptop op schoot om het verslag te doen van gisteren. Het was gisterenavond onverwachts zo gezellig, dat het te laat was om nog het verslag te doen…..

Enfin, we stonden gisteren weer op met het zonnetje, ook wat bewolking en een goede temperatuur. Jeffrey heeft de fiets gepakt om brood te halen in het dorpje ongeveer 2 km. verderop. Een mooi fietstochtje met wat dalen en stijgen. Na het gebruikelijke ontbijtje, inpakken en nog even de jonge katjes gezien te hebben, zijn we vertrokken verder noordwaarts.

We hadden bedacht om verder te gaan naar Ruffieux, een dorpje boven lac du Bourget, vlak bij Col de Sapeney. Jeffrey dacht dag PNN daar nog zou zitten, gezellig.

Rond half 2 kwamen we aan bij het landingsveld (een mooi groot veld en je kon gelijk ook de start zien) maar er was niemand en er werd ook niet gevlogen…
    Het leek erop dat de wind boven op de startplek aardig cross was. Dus toen maar naar de camping, de aardig meneer van de receptie (Jean-Paul, die goed engels kon) wist ons te vertellen dat Geert, met de groep ongeveer 5 dagen geleden terug naar huis waren gegaan, dat ze er ongeveer 10 dagen waren geweest. Dus helaas…

We hebben toen een mooi plekje uitgezocht onder de bomen in de schaduw, even gegeten en op de camping rond gelopen. ‘s Avonds werd er een gezamelijk eten georganiseerd, met een menu van vooraf tomaat/mozzerella, dan lasagne met groente en geitekaas en toe tiramisou, voor weinig…. dus dat leek ons wel wat,
    dus hadden we ons daar op ingeschreven. Het was inmiddels een uurtje 3 en zijn we gaan fietsen richting het meer, zwemkleding mee dus onderweg nog even badderen. Toen we van de camping af fietsten, hingen er toch een aantal pents + delta’s in de lucht… Tja, dat was wel even slikken… maar ja; de camper stond helemaal geinstalleerd, je zit met het vervoer naar boven, etc. etc.

We hebben een mooie fietstocht gemaakt, ook nog even lekker gezwommen en rond 6 uur waren we terug op de camping. ‘s Avonds was het heel gezellig, we zaten met een stel nederlanders en een groep belgen aan een lange tafel. Het eten was heerlijk en de sfeer heel leuk, dus we lagen dan ook pas tegen half 1 in bed.

vrijdag 16 juli

Na het ontbijt, opruimen en even de camping betalen zijn we om kwart over 9 vertrokken naar huis. Ik kreeg toen we net reden al een sms-je van Nathalie dat ook zij al onderweg waren naar huis vanuit Greifenburg. Gerard en Marianne gaan nog even een weekje door, naar Westendorf en misschien nog naar Zwitserland, volgens mij gaan ook Jan en Tjitske vandaag of morgen naar huis.

Het is nu kwart over 12 ‘s middags als ik dit typ, tot nu toe gaat de reis voorspoedig, de franse wegen zijn lekker rustig en we zitten nu op de A31 – ten noorden van Dijon. Tomtom zegt dat we vanavond om half 8 aankomen.

Dit is het einde van onze vakantie, en we hebben het ontzettend getroffen met het weer. We hebben veel gevlogen de eerste week en veel gezelligheid gehad!!! De 2e week was ook heel erg leuk, we hebben veel gezien, gedaan en op leuke campings gestaan. Totaal hebben we zo’n 3600 km. gereden, en de twee weken zijn om gevlogen, maar toch hebben we het gevoel dat we heel erg lang weg zijn geweest. Daarom is het dan toch ook wel weer fijn om naar huis te gaan, naar de beestjes.

Ow ja… De foto’s van onze eerdere postings van 12, 13 en 14 juli zijn er ook opgezet…

Binnenkort volgt nog een Google-Maps kaart van onze zigeunertoer… Groetjes!