mei 2015

Linke soep

Zoeken

• 10mei

Stamgast doet het verslag van vandaag:
    Na de grote volksverhuizing van gisteren is het heerlijk wakker worden in Italië! ’s Ochtends staat de camper tot lang in de schaduw en te samen met het – zeer aanwezige – ruizen van de beek is het heerlijk slapen. Na een rustig en uitgebreid ontbijt wordt de shelter verplaatst en zo de weg vrijgemaakt voor Jantine en Dirk, die immers vanmiddag aan zullen komen. Na wat geharrewar in de Oldeholtpade dependance wordt de nieuwe plaats en stand van de shelter goedgekeurd en tevreden keert een ieder weer terug naar zijn eigen plek om de ravage van het ontbijt op te ruimen.

Stefke airborne

Rond het middaguur begint de vliegjeuk op te komen en besluiten we allen omhoog te gaan naar het bergstation. De dames willen ook met alle geweld daar heen om te mogen wandelen en Stefke, Sjeeraar en ik willen de hoge exquise startplaats utiliseren. Boven aangekomen wacht ons een kleine teleurstelling: het is noordwind en daardoor is het niet startbaar op deze plek, maar het verdriet was al snel verdwenen toen we allen plaats hadden genomen op het terras.

Na een uurtje vinden de dames het wel welletjes en met een maag klotsend van de thee besluiten Annie en Marianne naar het middelstation te gaan wandelen. Een uurtje later besluiten wij toch ook maar naar de lagere startplek te gaan, want de wind blaast bovenop nog steeds noord en het lijkt er niet op dat het er beter op wordt. Aangekomen op het middelstation kijken we naar een relatief kort, stijl startplekje. De wind komt hier echter heel mooi van voren dus achter elkaar besluiten we uit te leggen en weg te starten. Jeffrey en Gerard zijn vlot daarna airborne en ik kijk het nog een twintigtal minuten aan. Daarna besluit ook ik – met de uitleghulp van de parabunnies Annie en Marianne – de vlucht te wagen en korte tijd na het besluit hang ook ik voor de helling. Jeffrey zit ondertussen boven de kam en heeft een verrukkelijk uitzicht op de Dolomieten, terwijl ik het rustig aan doe en de vlucht gebruik als verkenning en van het dal geniet. Het is echt een wonderschone vliegstek.

De Kempiff

Na wat heen en weer gefladder zijn we uiteindelijk geland op de landingsplek onder grote belangstelling van de locals. Tijdens het vouwen komen Jantine en Dirk ook aangelopen te samen met de dames die een landingsversnapering hebben meegebracht, heerlijk!! Na de terugkeer op de camping hebben we genoten van de tentbouwactiviteiten van Dirk en Jantine en nadat dit was afgerond zijn we gaan eten in een plaatselijk – ietsje te chique restaurant.

De avond hebben we afgetopt op de geheel vertrouwelijke wijze onder de shelter met de benodigde snuisterijen. Rond half twaalf hebben we de avondsessie opgebroken, om morgen weer fris te zijn voor een nieuwe vliegdag.
    HIER de foto’s van vandaag.