We komen net terug van de pizzeria in Greifenburg, waar we vanavond heerlijk gegeten hebben. We zijn allemaal behoorlijk volgevreten en moe, dus terwijl ik (Jeffrey) dit typ, taait de een na de ander af en gaat de slaapzak in... Ik hou het verhaal dus ook kort.

Het weer was vandaag nogal afwisselend: Regen, onweer, zon en weer regen etc..

Anita, Judith en Erik zijn weer aan de wandel geweest en wel naar de "Slucht" Ze zal later hieronder het verhaal vertellen.

Wij (de vliegers) zijn vandaag na het ontbijt eerst een bakkie wezen drinken in het restaurant want het zat nog helemaal dicht in de lucht. Later werd het beter en zijn we vertrokken richting de 500 m. plek. Meer dan een verlengde glijvlucht werd het niet.

Daarna hebben we de bel weer gepakt en zijn we naar de 1100 m. plek gegaan, waar we best lang hebben gewacht op het juiste moment. Klik HIER voor een filmpje van het wachten. Het weer dreigde echter steeds met regen en dikke wolken, dus het was niet optimaal. We hebben toch een gaatje gevonden en zijn alledrie goed weg gestart (veel beter als sommige van die zogenaamde "profi's, als zeg ik het zelf).

Jacco ging mij voor en ging wel wat krap over Greifenburg. Er was op dat moment geen lift. Ik was na de start wel wat geklommen maar lang niet genoeg. Ik had tot boven Greifenburg alleen maar sink en heb toen besloten niet de gok te wagen om over Greifenburg proberen te vliegen, maar heb een landingsplek uitgezocht vóór Greifenburg en heb daar dus een buitenlanding gemaakt.

Jasper zat meteen na de start al lekker hoog en haalde camping met gemak. Ik heb na mijn buitenlanding snel m'n spullen gepakt (rekening houden met een kwade boer met dubbelloops jachtgeweer) en heb over de porto gemeld dat ik veilig aan de grond was. Daniël bood me toen aan me op te halen. Terwijl ik langs de weg richting Greifenburg liep stopte er een busje en werd er gewuifd en gevraagd of ik een lift wou. (parapenters code). Toen ik de bus in keek zag ik dat Ewa Wisnierska er in zat... De nummer 1 van de vrouwen in de parapenters wereld. Heel leuk aangeboden natuurlijk maar Daniël was al onderweg, dus ik moest helaas vriendelijk bedanken...

Daarna ging het regenen, hagelen en onweren (Klik HIER voor het filmpje van de hagel) dus vliegen zat er niet meer in
'S avonds zijn we dus lekker gaan eten in de pizzeria in Greifenburg. Helemaal onderaan deze pagina kun je zien wat rode wijn met een mens kan doen...

Erik over hun wandeling:

Na de ochtendbui klaarde het flink op, dus in de korte broek vertrokken we, echter wel met regenjas in de rugzak.We liepen bij Greifenburg omhoog richting Almberg en vrij snel op dezelfde hoogte door de Alpenweiden. Het was erg zonnig en warm (eigenlijk nogal benauwd van de eerder gevallen regen), maar goed genoeg om op zijn tijd even lekker te zitten. Veel mooie bloemetjes onderweg (zie foto's). Bij dorpje Berg staken we over richting de kloof. We liepen langs de helling over "geitenpaadjes" tot we niet verder konden. Dat was de perfecte lunchplek. Even lekker met de blote voetjes in het koude water om te chillen. We zagen toen de wolken dikker worden, dus we gingen toch maar snel weer verder. Toen nog een stukje klimmen om door bossen verder door te steken. Er was inmiddels een buitje gevallen. Later hoorden we het geroffel van de onweersbui. Oei, zouden we op tijd thuis komen? Helaas, op slechts 15 minuten lopen vanaf de camping begon het te regenen, en omdat we langs een opslaggebouw liepen met een enorm afdak zijn we blijven wachten. En toen kwam de onweersbui helemaal los en vlogen de hagelstenen langs onze oren. Na een half uurtje wachten was het bijna droog en liepen we verder. Uiteraard waren de zich erg veel zorgen makende vriendjes inmiddels al ingelicht. Al met al de perfecte dag om tussen de 600 en 800 meter te wandelen. De hogere bergen waren de hele dag in de wolken. En al met al toch weer 5 uur effectief gewandeld. Morgen een rustdag?

Wachten op het juiste "window" op de 1700 meter-plek.

Erik en Anita bij een muur van bloemen.

de kloof

lunch bij de rivier in de kloof

Jappie laat zien hoe je ontspannen naar de camera moet kijken...

"Goeie grutten... Lekker wijntje..."

Beetje wrang wellicht?!

Jappie is nog aan het nadenken...

Goed spoelen...

Alm Dutler... Ook lekker...

"Hipsszz..."

Rode wijn zat zelfs in z'n oogbollen... (Kijkglas zat vol)

Lekkah..

Sluit dit venster om terug te gaan naar de overzichtspagina...