Zaterdag 24 Mei 2008

Zoals verw8 was het vandaag een superdag. Het was schitterende weer, en we hebben mooie duurvluchten vluchten kunnen maken.

Ik (Jeffrey) was al vroeg wakker en heb me op het eierenbakken gestort. We krijgen vandaag Robin en Karin als mysterieguests dus die moet je wel wat aanbieden... Op hun beurt, hadden ze weer hééééérlijke koffie en warme broodjes meegenomen. Toppie!

Daarna alvast de partytent afgebroken en al wat opgeruimd. De zon begon al best te fikken, dus zijn we met z'n vieren naar de Emberger Alm getogen. Daar was het best druk want de wedstrijd voor de Hessische Meistershaft ging weer anfangen. Even de boel bekijken en afwachten, en toen kreeg ik (Jeffrey) te veel vliegjeuk en ben de boel gaan uitpakken en klaarleggen. De rest volgde al snel, en ik was de eerste die wegging. Daarna volgden Jappie en Robin. Daniël moest effe wachten want er startte net een zooitje delta's weg.

Maar toen die weg waren was ook hij al gauw airborne. Op het "hoekje" links bij de Emberger (bij de kloof) had ik al gauw een leuke bel te pakken, en binnen no-time zat ik op cloudbase. Ook de rest ging goed en Daan zat al gauw hoog boven de Emberger.

Ik ben vrijwel meteen richting Spittal gevlogen, min of meer achter de wedstrijdvliegers aan, en dat was erg leuk. Hier en daar behoorlijk bumpy, en mijn piek lag op 7.5 meter/sec. omhoog. De wedstrijdvliegers zijn halverwege weer gekeerd en ik ben steeds meer richting het einde van de kam gevlogen en heb het eind gehaald. Daar had ik een prachtig uitzicht over het hele Oostdal, en ben weer richting Lienz gegaan. Dat was echter makkelijker gezegd dan gedaan, want ik ging zelfs met oren en speed met 1.5 meter/sec. omhoog. Ik heb bijna een kwartier met oren en speed moeten vliegen richting dal, voordat ik noemenswaardig begon te dalen. Er was een beste overontwikkeling gaande achter mij, en richting Greifenburg was het heel donker geworden en ik hoorde van Daniël dat hij regen gehad heeft toen hij geland was bij Steinfeld. Best spannend en erg vermoeiend.

Eenmaal uit het stijgen, kwam ik alleen maar in zink, met een maximum van 5.6 m./sec. De wind was behoorlijk aangetrokken vanaf Lienz, en ik ging maar langzaam vooruit. En met zoveel zink duurt het niet lang of je moet besluiten om te gaan landen. Ik ben uiteindelijk na een klein anderhalf uur geland op een grasveld achter Gerlamoos, en ben toen richting Steinfeld gelopen, waar Daniël geland was. Anita was inmiddels onderweg om ons op te halen, en ik heb nog een lift gekregen van een vriendelijke Oostenrijker naar de landingplaats van Steinfeld. Daar Heeft Annie ons opgepikt.

Jasper en Robin waren al eerder geland op de camping en hadden ook een mooie vlucht gehad.

Het was weer prachtig weer geworden en daar hebben we dus ook uitbundig van genoten. (zie foto's)

Gisteren hebben we voor 7 personen Hünchen (gebraden haantjes) besteld, en daar hebben we vanavond erg van genoten.

Nu zitten we in de kantine met een toetje, en we gaan zo een potje pokeren. Morgen ontbijten we hier in het restaurant, en gaan we in de loop van de morgen richting Holland.

Oh ja... Nog even voor de kift: Vanmorgen hadden beginners tot een uur of twaalf prima kunnen vliegen, en vanaf een uur of 5 was het uitstekend weer voor avondvluchten tot een uur of 8. ;-)

De foto's (eerst nog een zooitje van gisteren):

Juud geniet.

Wachten op Robin, Daniël en Jeffrey: die moesten op de Emberger wachten op een gaatje tussen de buien.

Stefke in afbouw.

Daniël met vlak daarachter Robin.

En dan natuurlijk sterke verhalen vertellen.

Jappie krijgt weer een wegtrekker...

Robin en Daniël.

Dit zijn nou de échte "para-bunny's": In BIKINI helpen vouwen...

En vanaf hier de foto's van vandaag.

Lekker ontbijten met Robin en Karin als gast.

Robin even de boel outchecken....

De Hessische Meistershaft wordt afgeschoten door een doedelzak op de Emberger.

Na het vliegen is het goed relaxen.

Jappie was wat té enthousiast geweest met de dosering van de anti-misselijkheids-tabletjes: ZZZzzzZZZzzz

Lekker bakken.

En dit was vanavond: Lekker gebraden haantjes vreten...

Het hoogteprofiel van mijn vlucht.

Klik voor vergroting...
In het rood: Jasper z'n vlucht; in het blauw: mijn vlucht (Klik voor vergroting..)

en KLIK HIER voor de vluchten van Jasper en mij in Google-Earth formaat (rechtsklik en kies opslaan)

En dit zijn alvast de foto's van de terugreis van morgen: (later toegevoegd) Afgezien van 33 km. file(!) verliep de reis prima...