Maandag 9 April 2007.

Vanmorgen om  8 uur brandde de zon al weer lekker op de tenten en op het campertje. 

Uiteraard hebben we weer genoten van het 22000 kcal. ontbijt en hebben toen langzaam aan de vliegspullen bij elkaar gepakt. Jasper en ik gaan morgenochtend pas weg, maar Erik en Jacco vertrekken aan het einde van de middag richting Nederland, dus we moeten snel naar Le Treh (westenwind vandaag) om de laatste vlucht(en) te gaan maken. Het weer beloofd veel goeds, alhoewel de wind wel wat zou kunnen toenemen in de loop van de dag.

Erik was zo aardig om ons af te zetten op Le Treh en hij gaat daarna weer wandelen. Het was weer gezellig druk boven, maar niet zo hectisch als eergisteren. Dat komt omdat iedereen nu gewoon wegstart ipv te wachten op het juiste "window"..

We hebben het allemaal even aangekeken, en zijn toen toch maar vertrokken, omdat we bang waren dat het te hard zou gaan waaien. Iedereen was vlot weg, en Erik heeft ons nog even uitgezwaaid. Jacco als eerste en die ging al rap omhoog. Daarna startte ik en ik had meteen een lekkere thermiekbel te pakken en schroefde zo in één keer naar de 2000 meter toe (zie hoogteprofiel hieronder). Jasper startte als laatste en knalde ook al mooi omhoog. Het was best thermisch en behoorlijk turbulent hier en daar. het scherm knalde als je niet oplette van voren naar achteren; en van links naar rechts, en soms donderde je zo recht naar beneden, of je ging met 6.5 meter per seconde omhoog! Echt kicken! Je moest écht op je hoede zijn en heel actief vliegen om geen inklappers te krijgen.

We krijgen er aardig gevoel voor, en weten de juiste plekjes voor thermiek al redelijk in te schatten. dat resulteerde er deze keer ook in dat we allemaal weer een dikke duurvlucht hadden van rond een uur. We hebben rond half één met z'n drietjes weer een keurige toplanding gemaakt, en hebben gezellig een broodje gegeten bovenop Le Treh. We hebben heerlijk wat gegeten en gedronken en in het zonnetje gelegen en naar andere penters gekeken. 

Onderwijl begon de wind wel steeds toe te nemen, en we zagen ook niemand meer starten. De wind was ook wat cross (dwars) gaan staan, en dat resulteerde in een gevaarlijke rotor van de linker kam. Daardoor kwam een knakker in de problemen direct na de start, en moest zich redden met de noodchute. Niemand dorst toen nog  te starten. We hadden de boel al wel weer klaar liggen om nog een vlucht te maken, maar het was ook al 15:30, en Erik had gebeld dat ie bij bijna bij de auto was. We hebben toen maar besloten om er een einde aan te breien. Het was mooi geweest...

We zijn terug gegaan naar de camping, waar we nog een bakkie noodles gegeten hebben en de tent van Erik afgebroken. De hele bende werd in de auto geladen, er werd afscheid genomen en Erik en Jacco waren op weg naar huis.

Jappie en ik hebben nog wat bieren en droge worst soldaat gemaakt en zijn toen onder de douche gesprongen (niet bij elkaar hoor). Daarna nog even kippenvleugeltjes, patat en sla gevreten in de kantine en nu zitten we lekker in het campertje met een bakkie troost. 

Hier de foto's van vandaag:


Jasper bezig met de toplanding op Le Treh


Jacco na zijn toplanding


Kijk: dat is het échte werk natuurlijk... Uurtje vliegen, even top-landing om te lunchen met z'n drieën, en dan weer de lucht in!


Jeffrey's hoogteprofiel Le Treh

Het is de bedoeling dat Jappie en ik morgen tussen 7 en 8 uur 's morgens vertrekken richting Nederland.

Groetjes van ons en tot de volgende keer: Over 2 1/2  week (1e week Mei) weer een week vliegen in Greifenburg (Oostenrijk) en drie weken later met PNN mee op vliegsafari in Sapeney en omstreken (Frankrijk)! Wat een rotleven hebben we toch...

Toetel!