Zondag, 8 April 2007

Hier een verhaaltje van de enige "niet-para-peentballer" in het gezelschap. Ofwel, "the Observer". Vanochtend zat de sfeer er nog niet zo goed in. Gisteren zou een top-vliegdag worden, maar toen is er dus niet gevlogen..... En vanochtend scheen de zon niet eens, dus je kunt je wel voorstellen hoe de heren tekkels er bijzaten. De paas-teckel is wel heerlijk verorberd; misschien dat dit de omslag zou brengen? Vervolgens ben ik aan mijn avontuur begonnen, mezelf natuurlijk afvragend hoe ik de tekkels zou aantreffen bij terugkomst. Nu moet ik zeggen dat mijn terugkomst ook niet geheel verzekerd was. Ik ben namelijk slechts 4x de weg kwijtgeraakt. De lering is dan ook (doe er je voordeel mee): fiets nooit een gedeelte van een route die niet op de kaart staat!! Er is serieus geklommen op erg mooie kolletjes. Zonnig, 15 graden, dus ideaal voor wat inspanning. De aanbevolen route van Jasper kon ik dus na de helft niet geheel vinden, maar dat mocht mijn pret niet drukken. Weliswaar verrot, maar ik kwam na ruim 7 uurtjes onderweg weer terug via zonnige heuvels en dalen. En toen even contact zoeken. En tot mijn blijde verrassing sms'de Jeffrey dat hij zojuist was geland en dat Jacco nog in de lucht was. Het bleek een topdag te zijn geweest, de vaktermen vlogen de hele avond over tafel. Het was schreeuwen wie het woord mocht hebben over allerlei windvlagen en hoe hij zich daarmee weer meters omhoog bracht. Afijn, dat mogen de teckels nu zelf toelichten.

The Teckels continue:

Vandaag was het een SUPERDAG!!!!!!
Ik (Jeffrey) heb vandaag maar liefs 3 duurvluchten kunnen maken en daarbij 2x een toplanding gemaakt! Daarnaast hebben we allemaal super gevlogen en Jacco zelfs een overlandje gemaakt naar Aerotec.

Daarnaast heeft Jacco z'n cockpit met daarin o.a. z'n portemonnee (met alle pasjes en creditcards en 200 eurie) en z'n logboek, z'n autosleutels, en z'n mobieltje (dat bleek later de lifesaver) laten liggen en is zó weggelopen na overlandje en een landing bij Aerotec. Daar was niemand van ons dus konden we het ook niet zien dat ie wat had laten liggen. Vervolgens riep Jacco mij op via de portofoon, of ik even een toplanding wou maken op Drumont om te kijken of z'n cockpit daar lag. Ik had hem al verteld dat er niets meer lag toen ik de lucht in ging, maar dat geloofde ie niet. Dus ik (met de pest erin) ge-top-land en de hele startplek geïnspecteerd. Uiteraard heb ik hem niet gevonden en ben ik de lucht weer in gerend... Later belde een Duitse meneer op via Jacco z'n mobiel dat hij de spullen gevonden had op de landingsplek bij Aerotec (duh!) en hem wel even naar de camping zou brengen. Wat een supergast zeg! Alles zat er nog in.

De statistiekenvoor vandaag:

Teckel Startplek vliegduur Max. stijging  Max. sink Max. Hoogte Landing Bijzonderheden
Jasper Le Gusti (1024) 1:10 uur 4.2  5.5 1732 Camping Urbés (458) Gestopt ivm braken
Jacco Le Gusti (1024) 1:22 4.8 6.0 1713 Drumont (1180) Geluncht met Jeffrey
Jacco Drumont (1180) 0:45 4.6 4 1890 Aerotec (460) Cockpit laten liggen
Jacco Drumont (1180) 0:24 1.6 3.0 1180 Camping Urbés (458) Duitser cockpit terug gebr8
en van Gusti naar Drumont gelopen met pakzak
Jeffrey Le Gusti (1024) 1:34 4.3 6.8 1771 Drumont (1180) Geluncht met Jacco
Jeffrey Drumont (1180) 1:10 5.3 4.4 2040 Drumont (1180) Moest toplanden van Jacco om cockpit te zoeken.
Jeffrey Drumont (1180) 1:14 6.1 9.0 (steilsp.) 1968 Camping Urbés (458) Geen tas gevonden

En zo zitten we erbij nu:


Gezellig napraten met een bakkie troost.


Erik als gast-schrijver bezig met het verhaal

En hieronder de hoogte profielen van Jeffrey's vluchten, en HIER een Google Earth bestand van de eerste vlucht:

Hopen dat het morgen ook zo'n superdag wordt!

Oant moarn!