augustus 2009

Zoeken

• 07aug

Vrijdag 7 Augustus 2009

Het is vandaag weer schitterrond weer en na Gerard en Marianne hebben na het ontbijt de tent afgebroken en zijn richting Nederland vertrokken. Wij zijn vrij op tijd naar de busjes gegaan om niet weer een eeuwigheid te moeten wachten. We waren al om een uur of tien op de Emberger. Er lagen al tientallen delta’s klaar en er was nauwelijks ruimte voor de paragliders.

Na een bakkie troost en wat kletsen met de Airtime cursisten zijn we de boel gaan klaar maken. Er staat weinig wind en met een perfecte voorwaartse start was Wouter airborne. Peter was ook al airborne en ik heb even op een licht windje gewacht en ben toen ook weggestart.Bij het “neusje” van de kloof had ik al gauw een belletje en langzaam maar zeker ging ik richting cloudbase. Peter was daar ook al aangekomen en het wachten was op Jasper. Ook hij kon na wat zoeken een belletje vinden en ging mooi omhoog. Wouter kon het nét niet redden en is op een gegeven moment naar de landing gegaan. Alhoewel Jappie niet helemaal op cloudbase was meldde hij toch door de porto dat ie over ging steken richting Wiesflecker. Peter en ik gingen mee, en omdat ik op dat moment vrij hoog zat, kwam ik ook hoog aan boven het modelbouw vliegveldje. Jappie en Peter zaten lager en moesten via Wiesflecker vliegen om wat thermiek te krijgen. Jasper kon niet genoeg vinden en heeft na een
    tijdje op moeten geven. Ook Peter meldde dat ie koers moest zetten richting kempif, maar vond onderweg toch nog weer een
    belletje en heeft hem toch weer omhoog weten te schroeven. Ik was inmiddels bij Stagor aangekomen waar het rete-turbulent was. Ik zat op zo’n 2000 meter en ben toen overgestoken naar de Weissensee. Boven het dal was het allemaal sink dus speed erbij, en gassen. Ik kwam vrij laag aan bij het richeltje van de Weissensee, maar eenmaal over het richeltje had ik weer een mooie bel en ben weer naar 2100 meter gegaan. Na anderhalf uur ben ik via de Zuidflank van het Drautal weer boven de kempiff gekomen en ben toen geland. Peter heeft ook na veel pielen en ook veel sink bij Stagor toch de Weissensee weten te bereiken, en is ook weer op de kempif geland. Top!

We zijn toen even gaan lunchen en halverwege de middag zijn we weer met het busje omhoog gegaan naar de Emberger. Ik ben daar (uiteraard) weer als eerste weggestart, en Wouter volgde al snel. Jappie stond klaar om te vertrekken, maar toen kwam er één of andere duitse hapsnurk die pontificaal zijn scherm voor die van Jappie neer legde en zich op z’n gemakkie ging klaar maken… Zelfs a een opmerking van Jappie ging ie gewoon door met klaar maken alsof zijn neus bloedde. We konden door de porto horen dat Jasper moordneigingen vertoonde… Uiteindelijk was ook Jasper gestart en hebben we min-of-meer hetzelfde rondje nog maar een keer gedaan! Wouter zag nadat hij gestart was dat er een D-lijntje kapot was en heeft het zekere voor het onzekere genomen en is naar de landing gegaan.

Het was vandaag dus weer een ouderwetse TOPDAG! Voor Marianne en Gerard was het helaas niet zo’n topdag, want de reis ging kl*te… Het begon al met een defecte vrachtwagen in de Tauerntunnel en onderweg heel veel files, dus die hebben een helse
    rit gehad.

‘S avonds weer lekker eten bij het restaurant, en toen hoorden we een fanfare spelen bij de Badensee. De serveerster vertelde ons ook dat er om 22:00 het jaarlijkse zomer-vuurwerk afgestoken zou gaan worden bij de badensee. Dus na het eten hebben we stoeltjes en alcoholische versnaperingen opgehaald bij de tent en zijn we naar de Badensee gelopen. Daar was het best gezellig met biertentjes en braadworst-tentjes en het muziekcorps dat op de steiger aan het spelen was. Om een uur of 22:15 stopte de muziek en begon het vuurwerk. We hadden op voorhand zo onze twijfels over het vuurwerk van Greifenburg, maar het moet gezegd: het was prachtig! Écht super mooi proffessioneel vuurwerk wat wel 20 minuten duurde. Top!

Daarna zijn we langzaam aan naar de tent gegaan en zijn we gaan slapen. Helaas hebben we vandaag helemaal geen foto’s gemaakt.