juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 18jan

    (Jasper is vandaag de top-tiepert)
    De eerste echte volledige skidag. We hebben d’r zin an! Na het kraaien van de haan (wekker van Olaf) snel van het bed af en richting ontbijt. Na snel de sapjes, koffie en yoghurt achterover te hebben geslagen richting de lift. Dit kan vandaag op  een relaxede manier want we hebben kluisjes bij de lift dus we hoeven niet elke dag de bende mee te zeulen.

    In vol ornaat hebben we een klein kwariertje moeten wachten totdat we aan de beurt waren om de lift in te kunnen richting de sneeuw. Helaas is het niet zo helder als gisteren, en er is veel meer bewolking. Wel even wennen dat er minder zicht is dan gisteren maar dat mag de pret niet drukken uiteraard.

    Het plan was vandaag om richting Arabba te gaan skien. Het eerste deel van de route was wat druk maar al gauw had je de ruimte. We hebben tot voorbij Arabba geskied en zijn toen weer via de zelfde kant teruggeskied. De gebroeders Bever… euh Heymen moesten namelijk om 15:00 uur sharp terug zijn in Campitello, om op tijd in Innsbruck te kunnen komen.

    De rest heeft de dag ‘verskied’op de Belverdere en we waren mooi op tijd terug (tegen vijfen) om de gondel terug te nemen naar Campitello.

    Nu zitten we in het hotel even wat af te pilsen en nemen de dag nog even door en we bewonderen de nieuwe wonderslofen van Olaf. Straks het diner en daarna zal het wel uitdraaien op een avondje dobbelen en pokeren en we staan natuurlijk klaar om Karin te verwelkomen.

    Foto’s 

    Oant Moarn!

  • 17jan

    Om 8 uur zaten we gezellig aan de ontbijttafel, met de bekende “anusbrötchen”. Nadat we alle dieren even hadden geaaid vertrokken we om kwart over 9 richting Italië. Het was weer prachtig weer. Het was een hele mooie rit, over de Brennerpas en later de Sella-pas, deze is ruim 2200 meter hoog. Om half 12 kwamen we aan bij hotel Primula in Campitello di Fassa. We konden nog niet gelijk in onze kamer, dus moesten we ons even omkleden in de woonkamer van het hotel, daarna lopend naar de lift (ongeveer 10 min). Om 1 uur stonden we op onze lange (voor sommige, nieuwe) latten.

    Kortom, het was een heelijk middagje skiën, mooi weer, prachtige pistes. Helaas lag Judith nog ziek in bed,
    maar vanavond was ze er gelukkig weer bij met het eten. En nog meer goed nieuws is dat, morgen Karin met het vliegtuig naar Innsbruck komt. Eind van de middag halen Rudi en/of Rene haar op.

    Het is nu 10 over 10 en de heren zijn (zoals gewoonlijk) aan het pokeren, er worden al skiepassen, sleutels en weet ik veel ingezet…en dit is nog maar het begin van de vakantie…dat beloofd nog wat….

    Aont moarn!

    HIER DE FOTO’S!

  • 16jan

    Ik (Anita) ben vandaag de typgeit,(het is inmiddels zaterdagavond).

    Vrijdagochtend vertrokken we (Olaf, Jasper, Jeffrey en ik) vanaf Almere om kwart voor 7 ‘s ochtends.
    De reis ging heel voorspoedig, zonder file. Om kwart over 4 kwamen we aan in Natter, dit is een klein dorpje onder Innsbruck, Rudi en Bea hadden de tip gekregen van een leuk hotel midden in bos.

    Hotel Wirtshaus Natter

    Hotel Wirtshaus Natter

    Hartstikke leuk, er was ook een hele kinderboerderij met o.a. konijnen, cavia’s, kippen, geiten, ezels, varken en katten. Nou, voor mij was dit natuurlijk even een beetje thuiskomen natuurlijk (ook voor Olaf trouwens…die was helemaal weg van de cavia’s. Uurtje later kwamen Rudi, Bea en Rene aan, Karin is er helaas onverwacht niet bij, omdat ze de hond erg ziek heeft.

    Daniël en Judith waren s’nachts eerder vertrokken, en zaten al in het hotel in Campitello (want Judith had zwaar de griep…)  ‘s avonds heerlijk gegeten, en tegen tienen lagen we allemaal op één oor.

    HIER zijn de foto’s

« Previous Entries   Next Entries »