juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 14sep

    Jappie graaft in z’n geheugen:

    Zoals verwacht: Geen vliegweer vandaag! We zitten nog in de naweëen van het front wat zaterdag over de Alpen is getrokken. Na wat rondhangen op de camping en het doen van boodschappen bij de plaatselijke buurtsupert , zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe startplek “D’ Entrevernes” nabij Doussard. Na een autorit / wandeling met veel omwegen – konden natuurlijk die startplek niet vinden – hebben we hem toch kunnen vinden. Mooie startpek voor in de ochtend en wellicht gaan we daar nog gebruik van maken deze week. (Jeffrey: Jappie heeft uiteraard even de windzak bezwaffeld voor het betere “terrein-afbaken-werk”… Zie foto’s later)

    Ook hebben we even planfait bekeken, want die heeft een prachtige hagelnieuwe kunstgras-mat. Erg mooi!

    De rest van de dag hebben we wat rondgelummeld, gevist, baars gevangen, gewacht op betere tijden. En die schijnen morgen al te komen.

    HIER de foto’s.

  • 13sep

    Stefke weer:
    We hebben prima geslapen en zo rond een uur of 8 ‘s morgens hebben we het F1 ontbijtje genuttigd. Het regede inmiddels dat het goot, dus waarschijnlijk moeten we in de regen de tent opzetten.

    Na een paar uurtjes tuffen arriveerden we op Camping “Le Lac” in Talloires. De familie Vlaminkx stond er al een paar dagen met hun 7-persoons kempert… In de regen kwam Jan ons al verwelkomen. We hebben meteen een koffie genuttigd in de kempert (heel zachtjes, want de kids sliepen). En kort daarna arriveerde Otto ook. Cees moest er ook al staan, maar nergens was de witte berlingo te ontdekken van Cees… Bleek dat ie een paar dagen de hort op was. Later kwam ook hij aanrijden.

    Het zag er niet naar uit dat het droog zou worden, dus hebben we in de regen de tenten opgezet. En natuurlijk zul je zien dat op het moment dat de tenten staan, het natuurlijk onmiddelijk stopt met regenen… (Wat een eikel daarboven!).

    Later die middag arriveerde de rest ook: Dirk, HJ, Jochem, Geert en Els en Jappie. Wouter en Jacqueline komen morgen of overmorgen, en wat Jacco en Sharon gingen doen was nog niet helemaal duidelijk.

    We hebben ons verder bezig gehouden met het bouwen van een partytent, mbv de gekregen (vierkante!) tarp van Stipje, en uiteraard het betere “vakantie-begin-indrink-werk”….
    Meer kan ik me niet herinneren van deze dag.

    HIER de foto’s.

  • 12sep

    Stefke verhaalt:
    Nou, dit is de weblog “Achteraf-style”… We proberen ons te herinneren wat we ook al weer beleefd hebben…

    Ik zou de heenreis meerijden met Jan en Lieneke, dus die hebben mij Vrijdagmiddag opgepikt in Olpae. We hebben doorgereden tot Moulhouse en daar een F1 hotelletje opgezocht. Ook Hilda en Theo waren daar reeds gearriveerd

    Na een flesje wijn opgezopen te hebben zijn we gaan slapen. Het regent dat het giet, en waarschijnlijk zou het de volgende dag ook veel regenen.

    Morgen verder.

« Previous Entries   Next Entries »