juli 2012

Linke soep

Zoeken

• 01jul
    Rare bosheks in een boshut

Anietje heeft inspiratie:
    Het is nu bijna 6 uur en we hebben een writersblock, dus we houden het kort. We zitten nu in de camper, want buiten is het regenachtig en het waait aardig. Komt ook dat we op de uiterste punt van de camping zitten en pal in de wind.

Het ontbijt vanmorgen was wat karig, want door een miscommunicatie hadden we geen brood. Gelukkig hadden we nog een pak crackers mee, dus daar moesten we het mee doen. Het was nog mooi weer, dus gauw de rugzakken gepakt en om 11 uur vertrokken we richting het dal van Marul. We hebben het walderlebnispfad gelopen van ongeveer 6 km. Dit pad loopt langs de rivier en er is van alles te zien. Het lijkt een beetje op de wasserweg in G’burg. We zijn ook nog steil omhoog gelopen naar een uitzichtpunt op een mooie waterval. Er was ook nog een hangbrug over een hele diepe kloof. Het was een hele gevarieerde route.  Al met al hebben we nog 450 meter geklommen en natuurlijk ook weer gedaald. Rond half 3 waren we terug bij het startpunt, we hebben daar op een terrasje nog wiener- en oostenrijkse hausgemachte worst met brood gegeten, wat eigenlijk een beetje tegenviel.  Jeffrey dacht dat er wittekool als garnering op het bord lag, maar toen hij het hele bossie in z’n mond stopte, bleek het mierikswortel te zijn, en de tranen sprongen in z’n ogen. Van Mierikswortel maken ze o.a. het beruchte Wasabi en dat is heter dan sambal!

Panorama van de terugweg

Nadat we afgerekend hadden was het nog een klein half uurtje teruglopen naar de camping. Ondertussen was het al behoorlijk bewolkt en fris aan het worden. Op de camping waaide het behoorlijk, zodat buiten zitten geen optie was. We zijn dus gezellig de kemert gedoken… Ik was vandaag een beetje half (verkouden etc. algehele malaise) dus heb nog even geslapen, terwijl Jeffrey de foto’s en de weblog deed.

Wat we morgen doen, dat weten we nog steeds niet. Morgen moeten we van deze plek af, want hij is dan gereserveerd. Dus het wordt op de camping verkassen of helemaal verkassen naar een ander gebied. Tot morgen. Doeiiiiiiiii

HIER weer een zooitje foto’s.