juli 2012

• 04jul
    Stefke doet Jan Klaassen en Katrein veur Annie

Stefke doet verslag:
    Vanmorgen stonden we op met stralende zon en blauwe lucht! Dat hadden we niet verwacht, want de weersvoorspelling was matig vandaag… Een kadootje! het was lekker warm en we hebben heerlijk ontbeten in de zon.

Vandaag gaan we lopen naar Marul, en pakken daar om 13:00 de bus naar het eind van het dal, naar Laguz-alpe. We kunnen  dus rustig aan doen, want je bent in 25 minuten lopen in Marul. We hebben lekker wat geluierd, gelezen, en in de zon gelegen. Ook hebben we met verbazing gekeken hoe een nederlands gezin de boel aan het opbreken was, en vroegen ons af hoe ze al die enorme bende in een vrij kleine auto kregen, inclusief een enorme tent, twee kinderen, en 4 fietsen… Maar na een hele morgen zwoegen zat het er dan toch in, en reden ze met de wielen ver in de wielkasten de kempif af. Dat ze dat nog vakantie noemen 🙁

Net na twaalven vertrokken wij richting Marul, en kwamen daar ruim op tijd aan. We hebben daar nog een stief half uurtje gewacht, en toen konden we in de bus stappen. Hij doet er een half uur over om naar het eind van het dal te rijden, omdat het een enorme bus is, en het weggetje behoorlijk smal, dus hij rijd vrij langzaam. Eenmaal aangekomen op het eindstation zijn we begonnen aan de bovenlangse terugreis te voet. Het was een schitterende wandeling op 1500-1600 meter hoogte op de flanken van de bergen helemaal tot bovenaan Marul. Al met al hebben we zo’n 16 kilometer gelopen (inclusief van-en-naar de kempif). Onderweg nog een klein buitje op ons dak gekregen, maar gelukkig waren we goed voorbereid en hadden we regenjasjes bij ons. Voor de rest was het lekker weer en warm. Het was eigenlijk wel de mooiste wandeling van de vakantie, en onverwacht lekker weer.

Mooie pukkel!

In Marul hebben we nog wat boodschapjes gedaan en een ijsje gescoord, en zijn toen teruggelopen naar de kempif. Het begon inmiddels behoorlijk donker te worden en achter ons onweerde het al. Ook boven het dal van de kempif was het al dichtgetrokken en rommelde het… We zijn droog aangekomen, maar we waren net op tijd weer terug, want al gauw begon het te regenen met af en toen een donderslag. Het biertje, rode wijn en droge worst hebben we in de kempert moeten nuttigen. Daarna ik douchen en eten koken en ik heb mijn kippetje getrakteerd op aardappels, sperziebonen, en gemarineerde hamlappen van de Adeg, en die waren héérlijk! Toetjes er achteraan (yoghurt met chocolade en cocos en yogurt met Mango/Sinasappel) en het diner zat er weer in 🙂

Nou is de afwas gedaan; Annie is gedouched, koffie en thee is gezet, dus laat de avond maar beginnen! Verrek! het is al 22:00 uur! Nou ja, dan wordt het maar wat later…

Morgen gaan we deze kempif verlaten en reizen we een stuk noordwaarts. Het plan is om via Bezau en Andelsbuch te reizen, zodat Annie die vliegstek even kan zien, en wellicht – als het weer het toelaat – gaan we nog een vluchtje maken. Daarna rijden we zo ver als we zin hebben Duitsland in en zoeken daar ergens een kempif. Morgen meer!

Ploagies van vandoage vinnoe HIER.