03okt
Zaterdag 3 oktober.
De afgelopen 2 dagen is er niets schokkends gebeurd. Wel heb ik visite gehad van Jan (was in de buurt), Jorden, Johan en Margret en vandaag zijn de oom en tante van Anita (Abe en Lammie) geweest. Anita moest vanmiddag werken en heeft vanavond een etentje met haar werk in Steenwijk, dus ik lig nu in m’n eentje te kijken naar Top-gear.
Ik heb dus geen thuiszorg meer, en Anita speelt nu verpleegstertje, en verzorgt m’n verband en geeft mij elke morgen een (anti) trombose injectie.
Gisteravond zijn Jan “den Vloam”, Jasper, Daniël en Wilma met de auto van Jan vertrokken naar Italië voor een vliegsafari in de Dolomieten. Ik zou daar eigenlijk ook bij zijn, dus het was een beetje een sneue dag voor me… Vanmorgen om 9:00 arriveerden ze in een zon-overgoten Arabba. De jongens gaan proberen een weblog bij te houden, en sturen de tekst en foto’s via onze Laffe Teckel FTP server naar mij toe, zodat ik ze online kan zetten.
Hier wat foto’s van mensen en dieren die zo nodig mijn bed moesten testen:
-
-
En Peke test de schoot van Annie…
-
-
Ricky test mijn bedje…
-
-
Annie is er niet meer af te slaan…
-
-
Annie test m’n bedje
01okt
-
-
-
-
De`katten ruiken de haring!
-
Even een update van gisteren en alvast van vandaag.
Gister is weer een mijlpaaltje bereikt: Stefke kan onder de douche! Ik zet m’n rolstoel dan tegen de doucherand aan en zet m’n voet over de drempel en hijs me overeind. In de douche staat m’n looprek en een plastic tuinstoel, en ik hou me dan vast aan m’n looprek en hinkel dan een paar pasjes richting stoel. Daar ga ik dan in zitten en da kan ik heerlijk douchen. Gaat prima!
Ik heb nu veel profijt van de wat ruim bemeten badkamer…
Om een uur of elf is m’n zwager Peter gezellig op de koffie geweest, en ‘s middags is mien Pa weer langs geweest om mij m’n medicinale harinkjes te brengen… Heerlijk! ‘s avonds zij Leo en Marion langs geweest. Erg leuk.
Vannacht heb ik slecht geslapen. Tot 03:00 ging wel maar daarna voelde ik me niet zo lekker. Ik heb een tijd TV gekeken en af en toe wat gedoezeld. Om 6 uur was ik het zat en heb ik de TV weer aangedaan. Ik heb hoofdpijn en voel me vandaag wat grieperig. Dat kan der ook nog wel bij 🙁 Ik heb maar even 2 paracetamolletjes genomen vanmorgen en nu (10:30) gaat het ietsje beter.
De thuiszorg is om 9:30 langs geweest en heeft me een trombosespuit gegeven. Omdat ik me nu wel redden kan en Annie de trombosespuit wel kan geven heb ik me laten uitschrijven van de thuiszorg.
Vanmiddag om een uur of 2 komen Jorden en Harry op visite. Leuk!
groetjes! Jeffrey.
29sep
Vannacht heb ik redelijk geslapen. Voor het grootste gedeelte van de nacht heeft Eddy bij me op bed geslapen. Ik was wel weer wakker voordat Annie beneden was. We hebben samen gezellig ontbeten, en Annie is tegen achten naar het werk gegaan.
Ik heb me – zittend op de badrand – volledig zelfstandig kunnen wassen, dus daar hebben we de thuiszorg ook niet meer voor nodig. Die thuiszorg kwam iets na negenen en we hebben even overlegd hoe we het gaan doen. Omdat ik me eigenlijk aardig redden kan, en Anita wel m’n wond wel kan verzorgen en de trombose-spuit kan geven, is de thuiszorg eigenlijk niet meer nodig. Ze komen nog 2 dagen an dan gaan we het zelf doen…
Ik ben ook even op de weegschaal gaan staan, en ik ben 10 kilo lichter dan 3 weken geleden! Beetje omslachtige manier van afvallen, maar het werkt wel! 😉
Ook de fysiotherapeut is ook langs geweest, en heeft ook gezegd dat hij nog niet zoveel doen kan. Ik moet gewoon regelmatig de oefeningen doen die ik gekregen heb in het ziekenhuis, en als de pols en/of het bekken voorzichtig weer belast mag worden gaan we meer doen.
De rest van de dag heb ik doorgebracht met tv kijken, oefenen en slapen. ‘S avonds heb ik Annie zo goed mogelijk geholpen met koken, en hebben we gezellig ‘s avonds oriëntaalse wraps gegeten.
Groet’n
Recent Comments