juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 06sep

    Zondag 6 september 2009.

    Ik loop achter qua webloggen, dus ik hou het kort. Ik ben vannacht behoorlijk aan het spoken geweest, want ik heb behoorlijk last gehad van de vol-vette knoflook-room-soep van gisteravond. Ik was erg misselijk, en bovendien had ik een knallende koppijn, waarschijnlijk van de alcoholische versnaperingen van gisteravond. Ik heb mijn eigen
    apothekersassistente bij me dus toen ik vannacht om 5 uur vroeg wat de remedie is tegen misselijkheid was het antwoord: “een stuk gaan wandelen”… Nou dat heb ik dan ook gedaan en heb van 5 tot 6 gelopen richting de Drau en via Greifenburg weer terug. Dat hielp wel wat en ik heb daarna nog een klein uurtje kunnen slapen.

    Het was vandaag weer schitterond weer en om 9 uur zijn de dames naar hun airtime groepje gegaan en om een uur of elf is de roedel teckels naar de Emberger gegaan. Na een bakkie koffie zijn we ten weggestart en hebben allemaal heel mooi kunnen vliegen. Ik was uiteraard weer jan ngeduld en was als eerste weg. Na wat pielen voor de start heb ik bij het neusje de bel van 12:00 gepakt en zat binnen no-time op cloudbase. Daar nog even gewach op de rest en toen melde Jasper dat ie ging versteken naar Wiesflecker, en ik ben meegegaan. Jasper zat vrij laag en was nog nog niet helemaal topfit, dus die is na wat heen-en weer pielen voor Wiesflecker naar de landing gegaan. Ik ben nog even doorgevlogen richting Stagor en ben toen overgestoken naar de weissensee. Daar vond ik weinig thermiek, en bovendien had ik al weer honger, en ben toen over de oefenweide naar de landing gevlogen. De rest va de roedel heeft ook allemaal mooi gevlogen en is ook allemaal geland.

    We hebben even lekker geluncht en zijn toen om een uur of 3 weer richting Emberger getogen. Daar was de wind weer behoorlijk cross geworden en het was al weer lastig starten. Da leverde weer menig misstart op. Ik ben al vlot gaan uitpakken, en kreeg gelukkig gauw een mooi (cross)windje en kon nog achterwaarts starten. Daarna werden de goede startbare momenen steeds schaarser veel hebben misstarts gehad. Uiteindelijk zijn de meeste wel weggekomen, maar Lieneke vond het wel goed en is met iemand mee naar beneden gereden.

    ‘savonds was Dirk inmiddels ook gearriveerd en de Roedel is nu dus compleet. Om een uur of zeven zijn we gaan eten en daarna hebben we weer heel gezellig na-geborreld in de partyent en zijn we naar bed gegaan.

    HIER de foto’s van vandaag.

  • 05sep

    Zaterdag 5 september 2009

    We hadden geen wekker gezet want we hadden de tijd aan onszelf. Om een uur of half negen werden we wakker en hebben we lekker ontbeten. Het weer is stukken beter dan gisteren, maar er staat nog wel een frisse bries. Om een uur of 10 zijn we vertrokken voor het laatste stukkie. We hebben besloten om niet via de tauerntunnel te gaan maar via Kufstein. Dat is een veel mooiere route, en bij de Tauerntunnel is heel vaak file.

    Om 13:00 uur arriveerde we op de camping, en der stond al een hele roedel laffe teckels klaar bij de ingang om te gaan vliegen. Dat was een leuk ontvangst. We hebben daarna de kempert neergezet en de laffe teckel partytent opgebouwd, uiteraard compleet met feestverlichting en naambord. Jan en Lieneke hebben hun maiden flight gemaakt aan hun nieuwe scherm, en ik ben ‘s middags meegegaan naar de 700 meter plek om mijn nieuwe Rush-2 te ontgroenen… En ik mag wel zeggen dat het tot zo ver heel goed bevalt!

    We hebben allemaal nog heerlijk kunnen vliegen op de lichte thermiek en soarwind. Erg leuk!. ‘S avonds hebben de dames gegeten bij de club van Airtime, en de rest heeft bezit genomen van de ontbijtzaal en hebben daar gezellig gegeten en gedronken. Daarna nog even na-borelen in de partytent, en de eerste mooie dag was een feit.

    HIER de foto’s van de eerste dag.

  • 04sep

    Sorry…sorry.sorrry… Het was té gezellig om te webloggen, maar hier is ie dan toch van de eerste 2 dagen.

    Vrijdag 4 september 2009

    Annie Schilder en ik zijn om een uur of 10 ‘s morgens vertrokken met de kempert. Op de duits verkeersinfo was er veel ellende rondom Keulen dus hebben we besloten om weer via de benedenrijns route te rijden. Dus dat betekend via Venlo en dan de 61 volgen en dan de 6. Dat was een goede keuze want we hebben nergens noemenswaardig oponthoud gehad. We hebben we veel regen gehad en op de radio werdt al melding gemaakt over noodweer in de alpen. Olaf sms’te al dat er op de hele camping 10 tot 30 cm. water stond, en dat ze tot de enkels in het water stonden onder de luifel van hun kempert. Het was de bedoeling om net zo lang te rijden tot we geen zin meer hadden en daar dan een camping op te snorren. We hebben uiteindelijk 30 km. voorbij München bij km.paal 37 de parkeerplek gepakt, en direct naar rechts was er na 200 m.
    een camping. Ideaal.

    Foto’s van vandaag vind je bij de weblog van morgen.

« Previous Entries   Next Entries »