juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 09sep

    Woensdag 9 september 2009

    Nog een kleine aanvulling op gisteren. Door alle comotie ben ik vergeten hoe het de rest vergaan is. Nadat Jeffrey afgevoerd is, hebben wij nog even rondgelummeld op de start. Uiteindelijk hebben we besloten om naar beneden te gaan vliegen. Binnen een paar minuten zijn we achter elkaar gestart. En ik kan namens iedereen vertellen dat dit toch een ietsie pietsie spannende vlucht was.

    En dan vandaag. Vanzelfsprekend zal een groot gedeelte over Jeffrey gaan, de aandachttrekker. Zelfs als hij in het ziekenhuis ligt, vraagt hij alle aandacht. Anita en Marianne zijn vanochtend weer op bezoek geweest en hebben met hem gesproken. Alles gaat naar omstandigheden goed. Hij was goed aanspreekbaar en hij kan zich het meeste van het ongeval nog herinneren. Zodra Jeffrey lichaamlijk en geestelijk in staat is om zelf weer webloggen, zal hij ongetwijfeld in geuren en kleuren zijn verhaal vertellen.

    Wat de rest van de dag betreft was het wat vliegen betreft niet echt geweldig. Al vroeg in de ochtend hing het dal vol met bewolking, waardoor het enthousiasme iets getemperd was. Op de Emberger werd zelfs besloten door Airtime om de cursisten met de bus naar de Wiesflecker te brengen vanwege te harde (en turbulente) wind. Dus onze meisjes zijn vanaf de 500m. gestart. Anita heeft overigens vandaag maar even een dagje ‘vrij’ genomen. Tjistke en Lieneke hebben veel oefeningen gedaan, zoals knikken en rollen. Aan hun gezichten te zien was dit erg leuk.

    De mannen zijn naar de 700m start gegaan. Na wat te hebben rondgelummeld op de start, zijn we gestart. Helaas voor de meesten ging het te snel naar beneden, alleen Dirk kon er een mooie vlucht uitpersen. Top!

    Na het vliegen hebben we Jeffrey z’ n nieuwe Rush 2 opnieuw gevouwen. Op de helling was dit een beetje lastig. Daarna hebben we nog een lekker biertje gedronken en een zak doppinda’ s meester gemaakt. Ook de nodige zakken chips hebben de avond niet gehaald. Omdat Anita, Olav en Jasper op bezoek zouden gaan, hebben we besloten om met de hele roedel op tijd te gaan knagen. Dus om 18:00uur zijn we naar het restaurant op de camping gegaan. De serveerster, Marina, vroeg hoe het met Jeffrey ging en vertelde dat als hij volgende week nog in het ziekenhuis zou liggen, dat ze op bezoek zou gaan. Ook wilde ze hem wel in huis nemen om te verzorgen. Ja ja, wat ik hier nou weer van moet denken… Het eten was zoals gewoonlijk fantastisch en al gauw zat de stemming er weer in. Welliswaar met drank, maar zonder Jeffrey!

    Natuurlijk werd er weer afgeborreld in de Kennel, alleen zonder de Annie, Olav en Jasper. Eigenlijk wilde iedereen wel vroeg op bed, maar wilden we ook wachten tot het bezoek terug was uit het ziekenhuis. En zo geschiedde. Tegen 22:00uur waren ze terug. Jeffrey z’ n toestand was ongewijzigd, alleen was zijn zuurstoftoediening verminderd. Dus hij moest zelf wat harder werken om adem te halen. Maar kort samen gevat gaat alles naar omstandigheden nog steeds goed. Hij begint al wel weer een beetje de oude te worden, want Annie moest 2 zakflesjes Beerenburg meenemen. Deze had hij de verpleging beloofd. Ik verwacht dat binnen een paar dagen de Laffe Teckel vlag voor het ziekenhuis wappert en dat z’ n bed vol met LT stickers zit.

    HIER komen de foto’ s van vandaag.

  • 08sep

    Dinsdag 8 september 2009

    Gerard neemt alweer de typemachine ter hand.

    Na het openscheuren van de tent schijnt de zon me tegemoet. Op wat lichte bewolking na, ziet het er weer eens perfect uit. Voor de piloten om te vliegen en voor de rest om andere leuke dingen te gaan doen. Na het ontbijt in het prille ochtendzonnetje gaan Lieneke, Tjitske en Annie al naar de Embergeralm voor de eerste vlucht. Niet veel later gaan wij ook. Boven aangekomen is het al lekker druk, de start ligt vol met deltavleugels en parapents. De thermiekgroep zit nog aan de koffie, dus haast om te gaan was er niet. Ook ik neem koffie en doe lekker rustig aan.

    Een poosje later gaan de dames zich gereed maken voor de eerste vlucht van de dag. Ik besluit om leuke foto’ s te maken onder aan de start. Helaas heb ik Lieneke gemist, maar van Tjitske en Annie heb ik een paar leuke plaatjes geschoten. Inmiddels is Jeffrey zich ook aan het voorbereiden. Ik besluit om ook te gaan en ga mijn pakzak halen bij het restaurant. Nog even kijken hoe Jeffrey start, want hij staat al klaar. Zoals gewoonlijk start hij weer perfect en is al gauw uit het zicht. Even later zien we hem weer ter hoogte van de start verschijnen, alleen niet zoals we het van hem gewend zijn…

    Tot ieders grote schrik was Jeffrey compleet de controle over zijn scherm kwijt. Met verwoede pogingen probeert hij het scherm weer vliegend te krijgen, maar helaas lukt dit niet. Hij verdwijnt dan ook met niet-vliegend scherm tussen de bomen.

    Om een kort verhaal lang te maken, hulp was binnen 5 minuten aanwezig om Jeffrey te helpen. Ook de hulpdiensten waren snel ter plaatse met de helicopter. Nadat Jeffrey was gestabiliseerd, wordt hij per helicopter vervoerd naar het ziekenhuis in Lienz. Hier is hij behandeld aan zijn verwondingen die voornamelijk aan de linkerzijde van zijn grote lichaam zitten. Een hersenschudding, een gebroken bovenarm, een meervoudig gebroken onderarm en pols, 3 gebroken ribben en een meervoudige bekkenbreuk, en een ingeklapte long zijn de reden dat hij voorlopig nog wel even in het ziekenhuis zal moeten blijven.

    Na een zware operatie is Jeffrey uit voorzorg op de Intensive Care geparkeerd. Annie is inmiddels bij hem geweest en alles gaat goed. Ook met Annie, de schat.

    Wordt vervolgt…

    HIER komen de foto’ s van vandaag.

  • 07sep

    Maandag 7 september 2009.

    Gerard heeft inspiratie:

    Bij het krieken van de dag, voor sommigen is dit 7:00 uur en voor anderen 9:15 uur, ziet het veelbelovend uit. De zon schijnt en het is erg helder. De heren zitten nog lekker aan de versgezette koffie van Haus Hese als de dames al gaan vliegen. Het nadeel van een cursus is dat je moet vliegen, terwijl wij mogen vliegen. Gelukkig kunnen we rustig aandoen, want ook gisteravond hebben we weer eens bezoek gehad van Weduwe Joustra. Met name Jorden is erg gecharmeerd van deze dame.
    Olav en Jeffrey gaan ook redelijk vroeg naar boven, omdat Jeffrey graag Anita wil filmen. Olav maakt dan foto’ s. En als wij naar boven gaan, zien we Anita vliegen met Jeffrey in haar kielzog. Hij heeft de hele vlucht gefilmd, geïnteresseerden kunnen deze film tegen een geringe vergoeding downloaden. Voor meer Informatie kunt u contact opnemen met het Laffe Teckel-informatiecentrum.

    Door de rijstijl van de busschauffeur kwamen een aantal van ons groen en geel boven. Na een moment van rust kon er toch gevlogen worden. We zijn dan ook vroeg vroeg in de middag gestart, maar echt super was het niet. Dirk en Jasper hebben echter wel een mooie vlucht gemaakt. Na de landing hebben we even snel gelunched en daarna weer naar boven. Jasper bleef beneden (oorzaak drank?) en Olav is naar de Wiessflecker gegaan. Gelukkig ging de reis nu wat beter en we zijn dan ook direkt gaan klaarleggen. Binnen 5 minuten waren Jeffrey, Otto, Jan, Jorden en ik gestart. Jan en ik gingen naar rechts, de rest naar links. Gelukkig was onze keuze goed en Jan en ik konden een paar mooie, maar rommelige bellen vinden. Na wat schrapen, kwamen we dan ook ruim boven de start. Jan besloot om over te steken, maar ik ben nog even doorgegaan. Hierdoor kon ik voor het eerst in mijn vliegcarriere boven de top uitkomen. SUPER!!! Helaas waren er veel Tsjechen aan het vliegen en hun verkeersregels zijn voor mij een beetje onduidelijk. Hierdoor werd het mij een beetje te spannend en ben ik ook overgestoken, Jan achterna. Na wat schraapwerk boven de Wiessflecker, ben ik ook maar naar de landing gegaan. Ik werd de hele tijd gevolgt door een rood scherm en boven de camping zag ik tot mijn verbazing dat het Tjitske was. Waar kwam zij nou vandaan??? Nou, da’ s heel eenvoudig, ze is gewoon een uur eerder gestart dan ons!!! Dus heeft ze bijna 2 uur gevlogen. Top, petje af. Daar kan Jan V. alleen maar respect voor hebben en wat van`leren. En wij ook overigens. De thermiekcursus is dus lonend…

    ‘s Avonds zijn we naar het restaurant op de camping gegaan om 11 halve kippen uit elkaar te rossen. In combinatie met een aantal gerste- en druivensapjes was dit een goed recept voor alweer een topavond. In de Kennel hebben een aantal nog even afgeborreld en rond 23.00uur lag iedereen te knorren. Overigens, Weduwe Joustra liet verstek gaan, dus Jorden had geen reden om te komen.

    Hopelijk wordt het morgen weer zo’ n mooie dag. Alle ingredienten zijn aanwezig, dus waarom niet…

    HIER komen later de foto’ s van vandaag.

« Previous Entries   Next Entries »