juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 10aug

    Maandag 10 Augustus 2009.

    Vanmorgen was ik 10 minuten vóór de wekker wakker (04:50) en heb m’n tent leeggeruimd en opgevouwen. Jappie is het ook gelukt om wakker te worden en om 05:45 waren we klaar en reden naar de slagboom van de kempif. Daar bleek al gauw dat er geen beweging in de slagboom kwam, dus we waren kennelijk te vroeg. Om nou anderhalf uur te gaan wachten dat leek ons niks dus hebben we een alternatieve oplossing gevonden: gewoon even de paal bij het fietspad uit de grond trekken en over het fietspad naar de weg langs de kempiff rijden bood de oplossing.

    Al met al hebben we een prima reis gehad, en alleen bij Würzburg hebben we 25 minuten vertraging opgelopen door wegwerkzaamheden. In precies 12 uur arriveerden we bij Jasper thuis. Daar hebben zijn rotzooi even uitgeladen en ben ik begonnen aan de laatse etappe van 65 km.

    Het was een prachtige vliegtrip met erg warm weer, en héél veel gezelligheid. Iedereen bedankt daarvoor en tot over een kleine maand, want dan zitten we weer in Greifenburg met een hele roedel teckels!

    Toeteledokie!
    Jeffrey.

  • 09aug

    Zondag 9 Augustus 2009.

    Even de weblog “achteraf-style”… Vandaag hebben Wouter en Jacqueline hun tent afgebroken, want ze gaan ergens anders verder met hun vakantie… Achteraf kregen we via een SMS’je te horen dat ze vlakbij Triëste zaten. Na het ontbijt en uitzwaaien van W&J zijn Jasper en ik zijn even naar Greifenburg gelopen om geld te halen. Onderweg kwamen we het busje tegen richting de Emberger, en Ayke en Peter waren ook aan boord. Peter gaat nog even de Mistral uitproberen.

    We hebben alvast de Tarp, de vlaggemast en de Quechua Base afgebroken, want dat scheelt morgenvroeg weer. We hebben besloten dat we morgen om 05:00 op staan en de tenten afbreken en richting Nederland gaan. Peter trapt ‘s morgens om 04:00 zijn “Alibi” aan en vertrekt ook naar huis.

    Later die dag zaten Jasper en ik nog te twijfelen of we naar de Emberger zouden gaan, maar we vonden de overontwikkeling te hard gaan. Ik ben toen maar lekker even naar de Badensee gegaan voor een verfrissende duik.

    ‘S avonds hebben Peter, Jappie en ik nog even lekker gegeten op het terras, en hebben we nog even nageborreld met Ayke en Leontien. Na afscheid nemen zijn we de tent ingedoken.

    HIER de foto’s van vandaag, en nog wat van Jan en Tjitske van eerdere dagen…

  • 08aug

    Zaterdag 8 Augustus 2009

    Het was al weer vroeg op de dag erg warm, en na het ontbijt en de nodige koffie, hebben Wouter en ik zijn kapotte D-lijntje vervangen door een oud stuurlijntje van mij, zodat hij ook mee kan te vliegen.

    Daarna zijn we naar de Emberger gegaan. Dit keerhebben we gezondigd, en zijn we met een busje van “Piet Veerman” mee gegaan, omdat er geen andere busjes waren en we zo in konden stappen. Ayke en leontien zaten ook bij ons in de auto, en totaal zaten we dus met z’n elven! Dás wettelijk gezien 2 te veel en bovendien érg krap met dit brotsige weer… Jacqueline en Wouter zijn met hun auto omhoog gegaan.

    Boven aangekomen was het best rustig, en er stond een mooi up-windje. We hebben eerste even een lekker bakkie koffie genomen, en zijn ons toen gaan klaar maken. Peter heeft een Arcus mee van Airtime om mee te proefvliegen, en hij startte als eerste weg. Ayke heeft Peter via de porto nog even ondersteund, om zeker te weten dat de Arcus niet zou afzinken 😉 Al vlot zat Peter aan de wolkenbasis. Daarna ben ik weggestart en ook Leontien, Ayke, Jasper en Wouter waren vlot airborne. Ik had in het begin moeite om bruikbare thermiek te vinden en het leek er op dat ik richting landing moest gaan. Ik meldde over de porto dat ik op weg was naar de landing en vloog toen ook een mooie bel in. Die bracht me gelukkig weer tot boven de start.

    Ik zag dat Wouter ook richting landing vloog, maar hij zat al best laag, en der stond een oostelijke wind, dus ik heb hem maar even over de porto gemeld dat het verstandiger is om vóór Greifenburg een buitenlanding te maken, dan te proberen om over Greifenburg te komen. Dat leek hem ook een goed idee, en hij is achter Greifenburg op een veld geland. Jacqueline heeft hem daar later weer opgepikt.

    Het was behoorlijk bumpy in de lucht, en Jasper vond het op een gegeven moment wel welletjes en is zo zoetjes aan naar de landing gegaan. Peter heeft de Arcus goed uit kunnen proberen en is na een mooie vlucht weer geland op de kempif. Ik ben op een gegeven moment over gestoken naar Wiesflecker en heb daar nog wat gepielt. Ik heb nog bijna een toplanding gemaakt op Wiesflecker, maar 3 meter boven de grond blies een bel me weer zo omhoog, en heb ik de landing niet doorgezet, en ben ook geland op de kempif.

    We zijn toen lekker even wat gaan eten onder de tarp. Peter wou ook even de Mistral uitproberen en heeft bij Ayke een mistral opgehaald. Jasper had vandaag wel genoeg gevlogen en ook Wouter had geen zin om nog een keer naar de Emberger te gaan. Peter en ik hadden wel aspiraties om nog een vlucht te maken, maar bij de busjes begon ik te twijfelen… De wolken waren behoorlijk aan het overontwikkelen en boven Lienz was de lucht al aardig donker. Ik heb toen besloten om niet te gaan, en ben toen met Wouter naar de Badensee gegaan voor een verfrissende duik. Ook Jacqueline heeft later lekker gezwommen en heeft een rondje Badensee zwemmend afgelegd. Uiteindelijk heeft ook Peter besloten om niet naar boven te gaan, mede op advies van Ayke.

    Na het Zwemmen werdt de lucht steeds donkerder, en op een gegeven moment barstte er een dikke bui los. Jasper was toen nog n het washok bezig met zijn was, en Jacqueline, Wouter en ik hebben de bui uitgezeten onder de tarp. Dat ging af en toe best te keer, en het leek er op dat de tarp de lucht in zou vliegen, maar dat viel gelukkig mee… Uiteindelijk werdt het weer droog en zijn we naar het restaurant gegaan om te eten.

    Na het eten hebben we uiteraard weer even nageborreld met z’n allen, maar we hadden allemaal al vroeg “de piep ûût” dus zijn we rond elf uur de tent ingedoken.

    HIER de foto’s van vandaag.

« Previous Entries   Next Entries »