juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 15mrt

    Zaterdag 14 Maart.

    (Nog steeds de hoofdtypert Jasper; en co-tiepert Jeffrey)

    Terwijl dit getypt wordt zitten wij (nog steeds) proper in het vliegtuig en zien we onder ons (we zitten op ruim 11 km hoogte) de bewolking sterk toenemen. Een goed moment om de week te evalueren..

    Dit was de eerste keer dat wij zijn meegeweest met een trip van Eurofly, en ook nog eens in een totaal nieuwe omgeving. En het is ons zeer goed bevallen. Zon, ruim 20 graden, verschillende vliegstekken met hun eigen karakter, geweldig woeste natuur, de mee-thermiekende gieren, en de beperkte groepsgrootte die grotendeels bestaat uit – soms eigenwijze, maar hele fijne – tukkers, hebben er voor gezorgt dat wij het een geweldige week vonden die we zeker iedreen kunnen aanraden en ook zelf zeker weer een keer over gaan doen!

    Grietje, Herman, Max, Tesse, Jan-Willem, Dik en Gjisbert: bedankt!

    Groeten van Jeffrey & Jasper.

  • 14mrt

    Vrijdag 13 Maart
    (Jasper Hoofdtypert, Jeffrey Co-Typert)

    Dit verhaal gaat over 13 maart, maar eigenlijk wordt dit getypt op Zaterdag 14 Maart op 10 km. hoogte. Niet aan een pent maar in een Boeing op weg naar huis. Gisteren hadden we geen tijd om te typen. Tja, ook zóóó druk met vliegen!

    ‘S ochtends hebben we Gijsbert en Grietje uitgezwaaid en geknuffeld. Zij vliegen namelijk vandaag al naar Nederland terug. Nadat ze zijn weggereden zijn we de weersituatie terplekke gaan beoordelen. En ook vandaag was het in Algodonales nog steeds de harde wind. Aan nog een dag afwachten hadden we geen zin meer dus we hebben besloten om naar Granada / Sierra Nevada af te reizen. Daar kun je bij deze weersituatie nog vliegen in de beschutting van deze bergketen.

    Daar aangekomen, bleek deze theorie te kloppen: te weinig wind om lekker te kunnen soaren. We hebben met z’n allen wat rond gewandeld en de besneeuwde Sierra bewonderd, omdat we toch hopen op betere “omhoog waai weer” omstandigheden. Maar ook rond half 2 bleek er niet echt verandering te komen in de minimale vliegomstandigheden, en zijn we toch met z’n allen gestart.

    Alleen Max slaagde er in om niet uit te zakken… Met een combinatie van “het goede moment” en “kunde” lukte het hem als enige omhoog te komen en te blijven. alle anderen zakten na enige tijd toch uit, wat we ook probeerden. Snel omhoog voor de 2e vlucht hopende dat het nu wel zou lukken, maar toen was de weinige thermiek en dynamische stijgwind helemaal op. Ondanks de minimale omstandigheden toch weer een heerlijke dag gehad die werd afgesloten met een heerlijk diner in het restaurant waar we eergisteren ook gegeten hebben.

    Deze keer “het konijn” bestelt want ook maart bleek het jachtseizoen te zijn voor konijn. Wij (Max, Tesse en ik) verdenken de Spanjaarden ervan dat het gehele jaar in de teken staat van de jacht. Maar heerlijk gegeten wederom (die Spanjaarden kunnen geweldige gerechten serveren voor weinig geld) en het laatste deel van de avond gebruikt om nog snel de boel in te pakken.

    HIER vind je de foto’s.

  • 13mrt

    Donderdag 12 Maart

    Ik hou het kort, want ik ben moe.
    Vandaag was het weer verschrikkelijk mooi weer, maar er stond ‘s morgens vroeg al een windje van 55 km/h op de startplek, dus vliegen was er niet bij (zie het weerstation op http://home.no/lijarest/side1/side1.htm ).

    Het Eurofly team heeft zich toen gesplitst in 2 groepen, waarbij 1 groepje ging sightseeën, en een ander groepje ging wat alternatieve startplekken bekijken. Ook op die startplekken waaide het veel te hard, dus hebben we daar
    ook maar de toerist uitgehangen.

    Daarna werd de dag gevuld met zonnen/lezen/slapen op het dakterras en het nuttigen van licht-alcoholische versnaperingen cq frisdranken…

    Omdat de wind wat afnam zijn Tesse, Max, Jasper en Jeffrey nog naar de startplek gereden, maar helaas bleef de wind te hard.

    ‘S avonds hebben we weer heerlijke tapas gegeten en hebben we nog afgepilst bij JJ’s.

    Morgen gaan we naar Granada (2 uur rijden) want het blijft hard waaien, en wellicht kunnen we daar wél vliegen. Helaas moeten Gijsbert en Grietje morgen weer naar huis, dus die kunnen niet mee.

    Ik heb vandaag wel foto’s gemaakt, maar m’n fototoestel zit in m’n pakzak, en die ligt weer op het Eurofly basecamp. Ik heb wel de foto’s van Grietje (van deze week) dus die kun je HIER zien.

    Groeten! Jeffrey.

« Previous Entries   Next Entries »