juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 12mrt

    Woensdag 11 Maart.

    Sartplek panorama

    Sartplek panorama

    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het was vandaag alweer fantastisch weer. Na het ontbijtje bij het Eurofly
    Basecamp zijn we weer naar de start getogen. Het viel ons al op dat het in het dorp af en toe flink waaide, en bij de start aangekomen bleek dat het inderdaad best winderig was. Bovendien kwam de wind van Oost, en normaal kun je er van uit gaan dat de wind alleen nog maar harder wordt. Op zich was het startbaar maar dat zou het een glijvlucht worden, want voor thermiek was het nog wat te vroeg. Toen werdt het idee geopperd om naar Montillano te gaan, want daar zou je dan kunnen soaren. Zo gezegd zo gedaan, dus wij met 9 man in 2 auto’s naar Montillano getogen. Dat was dus een supergoed idee want we hebben daar fantastisch gevlogen. Vanaf de lage start even heen en weer hoogte winnen en hupsakee naar achteren naar de hoge richel.

    na een paar uur vliegen gingen sommigen van ons toplanden om te lunchen, en anderen vonden het leuker om beneden te landen en enkeldiep in de blubber te verdwijnen. Na de bammetjes met spaanse ham berorbert te hebben was het weer starten geblazen en weer een paar uur vliegen. Écht superleuk, vooral omdat we in het begin de enige waren, en er later slechts een paar mensen bij kwamen. Lekker rustig dus.

    Pas om een uur of zes-half zeven kwam de laatste uit de lucht vallen, en zijn we weer terug gegaan naar Algo. Even een “gelände-biertje” genuttigd op het dakterras, waarna we zijn gaan eten in het zelfde restaurantje als gisteren. Héérlijk!

    Wat ik trouwens nog helemaal niet verteld heb, is dat de beste thermiekwijzers hier niet de wolken zijn (want die hebben we niet ;-)), maar de GIEREN! Daarvan zitten er hier heel veel, en het komt regelmatig voor dat je met een paar van de enorme zweefkippen in 1 bel zit… Heel impossant!

    We hebben vandaag heel wat foto’s genomen, en HIER zijn alvast de mijne (Die van Grietje komen later)

    Latex! Jeffrey.

  • 11mrt

    10 Maart 2009
    Het is alweer half één ‘s nachts als ik dit typ, en de rest licht hier al zwaar te meuren… dus ik hou het kort.

    Vanmorgen hebben we weer heerlijk gegeten bij het Eurofly basecamp en zijn toen vertrokken
    richting Startplek. Het is vandaag weer hemeltje blauw en heerlijk warm.

    Sommige van ons hebben 1 vlucht gemaakt en anderen weer 2. Vliegtijden variëerden van 25 minuten
    tot meer dan 4 uur! Het was super!

    Na het vliegen hebben we ons wat opgefrist en hebben we op het balkon van EB (eurofly Basecamp)
    genoten van ons welverdiende “Gelände bier” en een Jerez Cream (geloof ik). Laatst genoemde is een drankje wat
    lijkt op Sherry of Port maar dan véél lekkerder! daarna zijn we te voet (en sommigen met een auto) op pad gegaan
    naar een restaurantje gegaan een stuk buiten Algodonales. daar hebben we héérlijk gegeten en gedronken, voor
    wederom zeer wênâgh geld…

    Op de terugweg hebben sommigen onder ons nog even even JJ’s aan gedaan voor een afzakkertje en nu is de dag al
    weer om…

    Ik heb een paar foto’s gemaakt vandaag (en ook een leuke film met m’n nieuwe GoPro Helmet-cam) en je kan de foto’s HIER vinden…

  • 10mrt

    Hallo Luitjes,
    Het is nu Maandagnacht 0:51 uur en ik ben de enige die de luiken nog los heeft want de rest ligt te meuren… Ik wil persé wat foto’s uploaden dus ik zal het morgen wel zwaar hebben.

    We hebben vandaag weer heerlijk gevlogen… Het was wat heiig vandaag, maar toch hebben we uren kunnen vliegen. Vanmorgen hebben we weer genoten van het ontbijt in “Eurofly Basecamp” en zijn toen – iets later dan gisteren – naar de zuid-oost statplek gegaan. Daar was het een stuk rustiger dan gisteren! We hebben een tijdje gewacht tot de sluierbewolking wellicht zou weg trekken, maar dat leek niet te gebeuren dus zijn de meesten van ons voor een glijvluchtje gegaan. Dat glijvluchtje bleek later meer dan dat te zijn, want we konden behoorlijk boven blijven. Daarna met een volle auto weer naar boven getogen want er hingen er inmiddels al heel wat hoog boven de landing. Even lunchen en “pinkelen” en toen gauw de lucht weer in… Het was hier en daar flink thermisch en sommigen van ons hebben dan ook weer mooie duurvluchten kunnen maken.

    Nadat iedereen aan het einde van de middag weer geland was zijn we naar Eurofly Basecamp (hierna te noemen EB) gegaan voor een geländebier en na wat opfrissen en omkleden naar de tapas bar getogen. We hebben ons helemaal klem gegeten en gedronken voor 10 eurie pp. (incl. fooi!) en toen is er een deel nog naar de Parapentpub gegaan voor een afzakkertje en het weerbericht…

    En HIER zijn eindelijk de foto’s van de afgelopen 3 dagen.

    Groeten! Jeffrey.

« Previous Entries   Next Entries »