juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 01aug

    Zaterdag 1 Augustus 2009

    Hier is het Weerbelulletin van vandaag: Heet, warm, broeierig en brotsig, maar bovenal: thermisch! Op ons gemakkie hebben we vandaag de ochtend doorgemaakt en zijn rond twaalven naar de Emberger getogen. Tjitske is klaar met haar cursus en mag eigenlijk niet meer vliegen. Maar omdat ze nog een harnas nodig heeft mag ze van airtime een paar proberen, waarbij Gerard voor 1 dag hulpinstructeur is van airtime zodat hij haar weg mag starten en Ayke houd beneden een oogje in het zeil.

    We hebben allemaal weer lekker kunnen vliegen. Het was wel wat bokkig, en de wolk boven de Emberger werdt af en toe wat donkerder maar stortte daarna ook weer in, dus het was weer top. Na geland te zijn zijn we even gaan lunchen, en hebben daarna even
    gekeken naar de dreigende overontwikkeling. Hier en daar ontstonden beste bloemkolen en veel piloten kwamen met oren naar
    beneden. Het leek ons het beste om niet meer omhoog te gaan. We hebben even op de landing rondgehangen en ons verbaast over de manier van landen van Deltisten en paragliders. Sommigen weten echt niet waar ze mee bezig zijn! Vanmorgen resulteerde dat al in een hele vervelende crash van een duitse leerling paraglider, die heel laag over de kempif binnen kwam zeilen en in volle snelheid tegen de bus van Ayke geklapt was. De hele zijkant was ingedeukt, alsof er een andere auto ingereden was. De man inkwestie lag achter de heg en ambulance en politie was snel ter plaatse. Het leek niet best met hem, zeker niet als je je de deuk ziet. Hij is afgevoerd naar het ziekenhuis, en daar bleek dat ie 3 rugwervels en een schouder gebroken heeft.

    ‘S middags heeft een deltist nog een beroerde landing gehad, waarbij hij z’n arm uit de kom had, en waarschijnlijk ook een gebroken pols. De arm is er ter plekke weer ingezet door de arts en het ambulance personeel, en toen is ook hij afgevoerd naar het ziekenhuis.

    Na wat rondlummelen zijn Gerard Marianne en ik boodschappen wezen doen, want topkok Geer gaat vanavond weer koken. Het menu van vandaag: Pasta met zalm en cherrytomaatjes met verse bassilicum… Héérlijk!. Na het nuttigen van wat “Gelände biertjes” en het bijwerken van de weblog was rond achten het eten klaar en hebben we heerlijk gegeten. Daarna zijn we naar het restaurant gegaan voor een bakkie koffie, en om de nieuwe lichting cursisten van airtime te ontmoeten. Er zijn veel nieuwkomers en dus weinig bekenden.

    We hebben nog even onder de tarp gezeten (met party-verlichting!) en zijn toen naar bed gegaan.

    HIER de foto’s van vandaag.

  • 31jul

    Vrijdag 31 Juli 2009

    Vannacht heeft het eventjes geregend, maar de verwachtte hoosbuien van het onweer bleven uit. Vanmorgen was het bewolkt, vochtig en erg warm. Af en toe scheen de zon en overontwikkeling dreigde al gauw. Het zag er naar uit dat we niet zouden vliegen dus hebben we lekker omgelummeld en veel koffie gedronken. Aan het eind van de middag was het wel wat bewolkt, maar geen gevaarlijke wolken, dus konden we wel even van de 500 meter af. Er waren niet genoeg mensen om een busje te vullen, dus heeft Marianne ons (Jan, Gerard en mij) naar boven gebracht. Het was een geing glijvluchtje in korte broek en t-shirt, en we hebben even kunnen “spelen in de lucht” Marianne heeft er nog leuke foto’s van kunnen maken.

    Op de landing klotste het zweet weer uit alle kieren en naden. ‘S avonds zijn we weer gaan eten op het terras en hebben we nog lang na-geborreld met ouwe bekenden die vandaag gearriveerd zijn. Ook Jan en Tjitske schoven later aan en het werdt heel gezellig. We hebben zelfs een “open-air-café” ingericht voor de slagboom met een sta-tafel, en de catering van de familie Vlaminkx…

    HIER zijn de foto’s (waaronder nog wat van gisteren)

  • 30jul

    Donderdag 30 Juli 2009.

    Jeffrey’s talking:
    Ik heb heel vast geslapen, maar was wel vroeg wakker. Alles wat gaat vliegen of gaat wassen loopt over het grindpad achter mijn tent langs, en daar slaap ik niet doorheen helaas. Maar goed; mij hoor je niet (lees : nauwelijks) klagen. Ik heb mijn ontbijt spulletjes gepakt en ben gezellig bij G&M gaan ontbijten. Ik heb m’n Senseootje meegenomen, en dat is toch wel handig, en lekker!

    Het is weer top-weer vandaag en smoor-heet. Na het ontbijt hebben we wat rondgelummeld en koffie gedronken, en toen zijn we
    om een uur of 11 in het busje gestapt richting Emberger. Tjitske stond ook net klaar om te vertrekken dus hebben we daar wat fotootjes van gemaakt. Jan is er vlot achteraan gestart, maar kon niet boven blijven. Gerard had wel een paar mooie bellen en heeft een mooie duurvlucht gemaakt. Ik ben na Gerard gestart, en ondanks het peuteren bij “het neusje” met felle- maar zeer kleine belletjes kon ik het uiteindelijk ook niet redden en ben via wiesflecker naar de landing gevlogen. Een vlucht van een klein half uurtje.

    Het is gezellig druk op de landing, dus we hebbe lekker gezeten onder de parasol en gekeken naar wat rare delta-landingen, en gekletst met de “airtimers”. Daarna weer even een lekker senseootje en een lunch gedaan in de schaduw van de tarp, en toen zijn we naar de badensee gegaan. Het was overal wat aan het over-ontwikkelen, dus we zijn maar niet meer gaan vliegen.

    De familie Vlaminkx was ook al aan het badderen, en we hebben lekker gezwommen en gek gedaan op de glijbanen. Aan het eind
    van de middag zijn G&M even wat boodschappen gaan doen, want er gaat vanavond nassi gekookt worden, en ik ben ook uitgenodigt! Héérlijk! (Beter een goede buur dan een verre vriend zeg ik altijd maar.

    Het is nu 18:40, en gerard is aan het koken. Het is nog steeds rete-heet, en hoewel het helemaal dichtgetrokken was, trekt het nu weer helemaal open… raar… Alhoewel er richting Spittal en achter Wiesflecker wel gigantische CB’s aan het vormen zijn, dus ik kan me niet voorstellen dat we het droog houden vanavond.

    HIER zijn de foto’s.

« Previous Entries   Next Entries »