juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 29jul

    Woensdag 29 Juli 2009

    Jeffrey doet verslag:

    Het plan was om ‘s nachts om een uur of 2 te gaan rijden, maar om half één was ik al klaarwakker dus ben ik er maar uit gegaan. De auto was al ingepakt, dus ik hoefde alleen nog koffie te zetten en de koelbox in de auto. Annie was ook uit bed gekomen om mij uit te zwaaien (de lieverd!), en om 1:20 reed ik weg.

    Overigens staan Gerard en Marianne vanaf gisteren ook al op de kempiff am See, ondanks dat ze eigenlijk naar Annecy zouden omdat de kempiff in Greifenburg vol bleek te zijn. Het gekke was dat Jan voor mij zó een plaatsje kon regelen (Fur Herr Griffioen ist immer platz!), en daarom heeft Gerard even met Jan gebeld of hij ook voor hun een plekkie kon “ritselen”. En dat is dus gelukt. Zij staan op plek 76 en ik op 74. Schuin tegenover elkaar dus. Top!

    Maandag komen Wouter en Jaqueline ook, dus het wordt weer ouderwets gezellig!

    Het was heerlijk rustig op de weg, en hoewel ik geen goede “nachtrijder” ben, heb ik eigenlijk geen noemenswaardige dip gehad. Normaal neem ik NIET de route die tomtom standaard kiest (want daar gaan ook alle tomtom bezitters over heen), maar op de verkeers info site van Duitsland (www.verkehrsinfo.de) had die route wel de minste wegopbrekingen of filegevaar. Bovendien is deze route ook de snelste (over Arnhem, Keulen Neurenberg, München en de Taurntunnel), en druk is het woensdagnacht niet, dus heb ik toch maar voor die route gekozen.

    Dat was een goede keuze, want ik heb NERGENS file of oponthoud gehad, en om 12:00 arriveerde ik op de kempiff in Greifenburg.

    Ik heb op het Laffe teckel kanaal op de porto even gemeld dat de “dikke condor” gearriveerd was, en de Jan en Gerard bleken
    net in het busje te zitten richting de emberger. Marianne zat lekker onder de tarp, dus daar ben ik even bij gaan zitten met een heerlijke koele franciskaner!

    Het is smoorheet vandaag, en het opzetten van de tenten was dan ook geen sinecure, maar de boel staat. Jappie komt Zondag ook met de trein, en kan dan zó z’n quechua in rollen (na het vliegweek-inbier-festijn uiteraard!)

    Toen Jan en Gerard geland waren zijn we weer even onder de tarp gaan zitten bij-beppen en halverwege de middag zijn we met z’n driëen naar de Emberger gegaan. Zij voor hun 2e vlucht, en ik voor m’n eerste… Na een mislukte eerste start mijnerzijds (ik landde weer op het paadje 3 meter lager wegens geen druk in m’n scherm: ws toch een frontstalletje, maar zeker weten doe ik het niet) hebben we alledrie een mooie vlucht kunnen maken. Tjitske gaat ook als een raket deze week, en heeft al uren kunnen thermieken deze week! Super!

    ‘S avonds hebben we lekker gegeten op het terras bij het restaurant, en daarna hebben we met de hele bups (Jan, Tjitske, Moeder van Tjitske en 2 babyfoons) gezellig onder de tarp even “afgeborreld”. Uiteraard ben ik door de lange- en intensieve
    dag als een blok in slaap gevallen daarna.
    Hier wat foto’s van Gerard en Marianne:

  • 26jul

    Eindelijk kon der weer eens gelierd worden bij PNN. Het weer zag er vliegbaar uit: lekker warm met een pittig briesje. Het was een hele gezellige lierdag, waarbij Jappie z’n eerste Tandemvlucht heeft gedaan (als passagier) en Anita haar eerste liervlucht!

    En ook al heeft Anita al een kleine 40 bergvluchten; het lieren leek haar best eng omdat er zo “aan je getrokken wordt”… In het begin leek de wind wat te hard voor een eerste vlucht, maar gelukkig nam die later wat af waardoor ze besloot om het er op te wagen…

    Na 1 keer “voor doen” bij Geert, kon ze aangehaakt worden. De start was prima, alleen was ze in het begin veel te voorzichtig met sturen, waardoor ze behoorlijk uitbrak naar rechts. Even de spanning van de kabel en wat meer op links hangen en sturen did the trick, en daarna ging het prima.

    Later op de dag nam de wind nog meer af en heeft ze een 2e vlucht gemaakt. Die ging super!

    Aan het eind van de dag zijn we met Olaf, Jasper, Wouter, Theo, Hilda, Anita en ik gaan eten in Hooghalen.

    HIER zijn de foto’s (en de filmpjes komen op de LT fileserver)

  • 03jul

    Na de enerverende dag van gister hebben we als dijkwerkers geslapen, en werden behoorlijk veromfraaid wakker… Het is weer helemaal blauwe lucht en al behoorlijk warm als we aan de ontbijttafel zitten. het wordt vandaag ronde de 30 graden, dus dat wordt zweten in de auto terug naar huis.

    Om 10:30 hadden we de boel weer ingepakt en begonnen we aan de laatste etappe naar huis. Tot aan Hamburg was er niets aan de hand qua drukte, maar op de radio hoorde we al van files voor de Elbetunnel. Balen, want we moesten daar wel langs. Uiteindelijk viel het mee en hadden we een half uur vertraging. We hadden wel wat raars onderweg, want normaal kun je met het kempertje rustig 130-140 rijden, maar op een gegeven moment begon ie heel erg te trillen als je richting de 120 ging. Ik heb de auto even aan de kant gezet om te kijken wat er aan de hand was. Ik vermoedde dat er een balanceer-loodje van de velg was losgeraakt en dat ie daarom ging trillen. Maar alle loodjes leken er nog om te zitten. En tijdens het rijden kon ik in de achteruitkijkspiegel zien dat de band onregelmatig van vorm was als we reden. Wellicht was het kanvas gescheurd binnen in en had de band een uitstulping gekregen. Ik dacht er aan om de reserveband erom te zetten, maar er bleek geen moersleutel in de auto aanwezig om de wielbouten los te draaien. (lekker handig!)Nou kon ik die natuurlijk wel ergens lenen of langs een garage te gaan, maar het was smoorheet, en we konden toch niet veel harder dan 100-110, dus we hebben er voor gekozen om door te rijden, maar dan gewoon wat langzamer. Voordeel was dat dan ook de ramen wagenwijd open konden, want airco zit er helaas niet in.

    Tussen Hamburg en Bremen ging vervolgens een onweersbui “los” en kwam er een enorme plens water naar beneden. En dan zijn er natuurlijk altijd van die idioten die denken dat ze alles kunnen en gewoon met 120 doorgassen, en dat leidde voor ons tot een best ongeluk waardoor we helemaal stil kwamen te staan. Politie, brandweer en ambulance erbij, en dat was weer 20 minuten oponthoud. Bovendien is Noord-Denemarken veel verder weg dan dat we in ons hoofd hadden (1000 ipv 800 km.) dus al met al waren we toch bijna 12 uur onderweg.

    In Heerenveen hebben we even de Mc-Snack aangedaan en rond half elf ‘s avons waren we weer thuis. Met de beessies was alles goed en Janny heeft we hartstikke goed opgepast en de beestjes gevoerd. (heel erg bedankt maar weer!)

    Het was een supergave vakantie en we hebben het verschrikkelijk getroffen met het weer: 2 weken topweer! Super! Totaal hebben we 8 kempiffs aangedaan en hebben we 3 dagen bij de familie Kirkhus gelogeerd. Totaal hebben we iets meer dan 3000 km. gereden.

    Groeten! Annie & Stefke

« Previous Entries   Next Entries »