juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 14jun

    Zondag 14 Juni. De jarige jop doet het woord.

    Jazeker… Ik ben jarig vandaag… En dit is de eerste keer dat ik het vier in de lucht samen met m’n vriendjes! Erg leuk.

    Het is prima weer, en we zijn na het ontbijt naar Andelsbuch gegaan, en daar bleek dat ze aan het soaren waren aan de Bezau-kant. Dat leek ons ook wel wat dus zijn we na de 2e lift omhoog geklommen naar de Bezau startplek boven op de ridge. Dat is een pittig wandelingetje, zeker met 20-25 kg. op je rug. Boven aangekomen hebben we eerst even uitgerust en het zweet laten opdrogen in het zonnetje.

    Voor het soaren waren we wel aan de late kant, want elk moment kon de meteowind en thermiek het gaan winnen van de bezau-kant, dus we moesten niet te lang wachten. Ik ben als eerste gestart en kon het wel wat rekken, maar het lukte me niet om boven te blijven. De up-wind was te cross en te zwak. Jan, Jorden, Harry en Marc zijn na een verlengde vlucht ook uitgezakt. Jasper stond nog boven en melde ons even later dat de wind gedraait was en dat hij niet meer richting Bezau ging starten, maar richting Andelsbuch. Na het afwachten van wat winddummies is hij weggestart, maar had alleen maar sink, en moest hem voor de startplek van Andelsbuch neerzetten.

    Wij hebben in de moordende hitte onze schermen weer ingepakt en zijn met het liftje weer omhoog gegaan. Vervolgens zijn we naar de de startplek van Andelsbuch gelopen en hebben daar een lekkere goulashsuppe genoten.

    Een maal uitgegeten en uitgerust zijn we weer gestart en hebben weer heerlijk kunnen vliegen. Ik ben na een uurtje vliegen weer geland op de top en Jan leek dat ook wel wat, dus hij heeft zijn scherm – volgens het boekje – ook neergezet op de top. Zijn eerste toplanding was een feit! Super. Samen hebben we wat gedronken en zijn weer weggestart.

    Er was vandaag kans op onweer voorspeld, en de wind op de start nam ook toe. Bovendien kwam er bewolking opzetten en ging het overal omhoog, zelfs ver in het dal. Daarom ben ik rechtstreeks naar de landing gegaan en ook Jan volgde kort daarna. Jasper en Harry melde op de porto dat ze het ook niet vertrouwde en zijn ook naar de landing gegaan. Jorden was al geland en Marc was ook al aan het afbouwen.

    Het was nog steeds erg warm en het zweet gutste van ons voorhoofd bij het inpakken van het scherm… Des te lekkerder was de koele Franciskaner die we daarna genomen hebben op het terras!

    Nadat we out-ge-chilled waren zijn we weer naar de kempiff getogen. Daar effe lekker douchen en relaxen, en daarna zijn we met z’n allen naar de Pizzeria gegaan. Het was nog steeds lekker warm, dus hebben we heerlijk gegeten op het terras. Het begon later wel wat te spetteren maar een grote parasol bood uitkomst.

    Na het eten zijn we terug gelopen naar de kempiff en hebben we in de kantine even een portje gedronken, en met de laptops wat video en foto’s bekeken en uitgewisseld. We hebben ook even het weer bekeken en dat zag er niet zo goed uit. Jasper dacht dat het allemaal wel wat mee zou vallen dus kijken we morgen ochtend weer even wat het wordt. Als het niet vliegbaar is morgen gaan we misschien al naar huis, want Dinsdag zou het ook al minder worden. Kennelijk komt het frontje eerder dan verw8. Marc heeft zowiezo besloten om morgen naar huis te gaan want hij moet een dag later weer aan het werk.

    HIER zijn de foto’s van vandaag.

  • 13jun

    Zaterdag 13 Juni. En Stefke is weer de klos:

    Kortgezegd was het vandaag een superdag! Na een heerlijk ontbijt was het plan om naar Andelsbuch te gaan… Helaas stonden we net buiten de camping al weer stil, want de handrem van de C8 bleef hangen. En dat gaat op den duur zo stinken, en bovendien trekt ie dan zo slecht… Gelukkig heeft ondergetekende een master degree in Auto-techniek, en hebben we de auto even op de krik gezet zodat ik er beter bij kon. Met een welgemikte duw heb ik het de hefboom van de handremkabel weer terug geduwt en liep het wiel weer vrij.

    Aangekomen in Andelsbuch zijn we meteen de lift ingestapt en naar boven gegaan, en zijn we meteen gaan vliegen. Allemaal zo’n beetje één tot anderhalf uur gevlogen en Marc en ik zijn daarna ge-toplandt, en de rest is beneden
    geland. Even wat eten en drinken en toen zijn Jasper, Marc en Harry weer met de lift naar boven gegaan; Jorden bleef liever aan de grond, aangezien er vanaf 16:00 uur een wedstrijd georganiseerd was, en het dus erg druk in de lucht kon worden. (Daar had ie later spijt van, want het was prima vliegen)

    Boven hebben we genoten van de vele starts en de paniek van mensen die maar nog maar 10 minuten hadden om te starten, en de ruim honderd pents in de lucht. De wedstrijd bestond er uit om zo lang mogelijk in de lucht te blijven. Niet deelnemers mochten om 17:30 weer starten, en dat hebben wij dus ook gedaan. De mega-kudde ontwijkend hebben Jan en Jeffrey besloten rechtstreeks naar de landing te gaan (wegens vermoeidheid) en hebben daar samen met Jorden “genoten” van een lauw biertje die je verplicht
    bij de feesttent moest halen want de tent bij de landing was gesloten ivm de wedstrijd.

    Harry, Marc en Jappie hebben het nog lang volgehouden, maar “king of the pack” is toch Jasper, die pas naar beneden kwam toen we gingen dreigen met sancties… Hij stond een of acht pas aan de grond! Sjappoo!

    Daarna hebben we de vuurschaal in stelling gebracht en omgebouwd tot Barbeque (mbv keien en een geleend rooster). Marc heef de koksmuts opgedaan en heeft het vlees heerlijk gebakken. Jappie was sla-sletje, en heeft een heerlijke salade in mekaar gedraaid (in de afwasteil, want we hadden niets anders).

    Daarna even fikkies token en rode wijn en Port drinken en moe maar voldaan naar bed.

    HIER zijn de foto’s.

  • 12jun

    Vrijdag 12 Juni. Stefke ant woord:

    Vanmorgen werden we aangenaam verrast door een zonnetje op de tent… En dan wordt het al gauw erg warm. Jan en Marc zijn vanmorgen na een senseootje boodschappen gaan doen, en we hebben daarna een heerlijk ontbijtje genoten voor de tent in het zonnetje. Alex kwam al aangelopen en heeft even afscheid genomen. Hij gaat weer richting huis.

    Nadat Jorden en Harry gearriveerd waren zijn we richting Andelsbuch getogen. De wind was nog wat hard en uit de verkeerde hoek, maar dat zou in de loop van de middag goed komen, dus zijn we met het liftje naar boven gegaan en hebben we boven op het terras onder het genot van koffie en topfenStrudel ons nivo qua parawaiting weer wat opgekrikt.

    Na een paar uurtjes gingen de eerste winddummy’s het proberen, en toen de eerste boven bleven hangen zijn wij ook gestart. We hebben heerlijk kunnen vliegen en de vliegtijden variëerden van 1 tot ruim 2 uur. De vliegeritus van Marc (en ook die van mij: want het was al weer een maand geleden ;-)) is in hevigheid gelukkig wat afgenomen nu. Daarna effe lekker een een paar “Geländebiertjes” genuttigd op het dakterras bij de landing en zo langzamerhand zijn we weer richting de Kempiff gegaan.

    Harry en Jorden duiken weer de pizzeria in, en Jan is vandaag chef-kok en heeft het diner klaar gemaakt in de vorm van rijst, kip, en zoet-zure saus… Dat was heerlijk.

    ‘S avonds weer het gebruikelijke na-borrelen, maar dit keer met de vuurschaal van Marc. Jammer was dat toen het vuurtje nét lekker brandde het begon te spetteren. We hebben zelfs even moeten schuilen in de kantine van de kempiff, maar daarna zijn we weer vrolijk om het vuurtje gaan zitten. Later werdt de regen toch écht te veel en hebben we besloten om de vreetstenen te rossen en de tent in te duiken.

    Hier zijn de foto’s van vandaag (en nog een paar van gisteren).

« Previous Entries   Next Entries »