juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 20jun

    Zaterdag 20 Juni 2009.

    We hebben vannacht bovenverw8ing goed geslapen in de kempert! Echt heerlijk. Het was vanochtend redelijk goed weer met tussen de wolken een fel zonnetje en een stevige wind. We hebben lekker buiten ontbeten en zijn om 11 uur op ons elf-en-dertigste vertrokken richting Noorwegen.

    Toen we de grens met Noorwegen gepasseerd waren zijn we meteen van de snelweg afgegaan en binnendoor richting Halden gereden. Daar hebben we even gepint en boodschapjes gedaan en zijn weer verder getrokken richting het Noorden. In de campingids stond een leuke camping op onze route, en daar hebben we de tomtom op ingesteld. De route binnendoor was erg mooi. We zijn dus rond een uur of 5 ‘s middags aangekomen op de “Olberg camping” nabij Bastad. Een een heerlijk rustige camping in een schitterend landschap. (zie www.olberg.no)

    We hebben de Kempert even geinstalleerd en ik (Stefke) ben toen aan het kokkerellen geslagen. Vanavond hebben we vlinderdas-pasta op het menu staan met verse prei, paprika, ui, knoflook en smack, en weer vla toe. vanaf dat we aankwamen hebben we heerlijk in de zon gezeten, maar er kwam wel een hééle mooie bui aanzetten (zie foto’s). Achteraf viel die reuze mee en scheen daarna het zonnetje weer.

    Nu zitten we gezellig in de kempert met koffie en thee, en zo dadelijk gaan we nog even wandelen in het eeuwig durend avondlicht. Morgen gaan we richting Lillehammer waar we begin van de middag hopen aan te komen bij de familie Kirkhus.

    HIER de foto’s van vandaag.

  • 19jun

    Vrijdag 19 Juni 2009.

    Annie en Stefke gaan 2 weekjes naar Noorwegen. In 3 dagen reizen we naar Lillehammer (naar m’n zus en de rest van de familie Kirkhus) en daar blijven we een dag of 2-3. Daarna gaan we richting Bergen en zakken zo langs de west kust weer naar beneden. Vervolgens stappen we in Kristiansand weer op de veerboot naar Denemarken en gaan zo weer noar hûûs…

    Vanmorgen hebben we de laatste spulletjes in de kempert gedaan en zijn we rond 9 uur vertrokken richting Puttgarden. Daar nemen we de veerboot richting Rodbyhaven en rijden daarna naar Helsingor. Daar stappen we op de veerboot naar Helsingborg. Daar gaan we in de buurt een kempiff opzoeken om een nachtje te blijven.

    Nou… Zo gezegd , zo gedaan… Om een uur of 7 ‘s avonds kwamen we aan op de kempiff “First Camp” nabij Mölle (30 km. boven Helsingborg). Het is een beetje een drukke en volle kempiff, maar we hebben wel een leuk plekje. We hebben de boel even geinstalleerd, en hebben toen een cup-a-soep en knakworsten op brood gehad, met vla en rode wijn toe… Heerlijk! Daarna zijn we even een stuk gaan wandelen richting zee. Erg leuk. Daarna koffie en thee gemaakt en lekker binnen in de kempert genieten van een
    zweedse reggae-zender…

    HIER de foto’s.

  • 15jun

    Tja… De weersvoorspelling voor vandaag was zoals verwacht niet goed, maar ook voor morgen zag het er niet denderend uit. Pas in de namiddag zou het opklaren, dus hebben we besloten om het Laffe teckel kamp op te breken en weer naar huis te gaan.

    Marc had al vroeg zijn rotzooi afgebroken, en is na het afscheid nemen vertrokken richting Nederland. Wij hebben in de regen de hele klerezooi afgebroken en opgeruimd. Om een uur of 10 zijn we vertrokken om te gaan ontbijten bij een “café-Konditorei” om de hoek bij de kempiff. Helaas hing er een bordje op de deur met “urlaub” en bleek de tent dicht te zijn. We zijn toen verder richting Andelsbuch gereden, en net na het stationnetje vonden we een Bäckerei-Konditorei die wel open was. We hebben daar een lekker ontbijtje besteld en Harry en Jorden gebeld waar we zaten. Een later kwamen zij ook aan en hebben een capuchinootje genoten.

    Daarna afscheid nemen en op naar huis. Alhoewel het de hele weg naar huis geregend heeft verliep de reis prima. Jan heeft eerst Jappie thuis afgeleverd in lelystad-Haven, en vervolgens ondergetekende in Olpae.

    Het was een super gezellige trip geweest en we hebben heerlijk kunnen vliegen.

    Hier nog wat foto’s van Marc:

    Groetjes!

    Jeffrey.

« Previous Entries   Next Entries »