juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 30mei

    Ach… Omdat de weblog zo angstvallig stil blijft…

    Annie & Stefke zijn Zaterdagavond gaan wandelen, en hebben de uitkijktoren van Steenwijk (nabij De Eese) even beklommen… Hebben we toch even het gevoel gehad dat we in de lucht zaten 😉

  • 24mei

    Op de webcam heb je kunnen zien dat de heren om 9 uur ‘s morgens al de tentjes opgebroken hadden en al vroeg met de volgeladen auto richting Andelsbuch zijn afgereist… Daar wilde ze nog 1 laatste vlucht gaan maken alvorens de thuisreis te aanvaarden…

    Toevalliger wijs was ik net met de webcam van Bezau aan het rondkijken en kon duidelijk Daniël herkennen terwijl ie z’n scherm aan het uitvouwen was. Alhoewel je steeds maar 30 seconden heb om de webcam te besturen, had ik de controle op het moment surpreme: Daniël z’n start…. En ik had gauw een screengrabber mee laten lopen, dus heb ik e.e.a. op video kunnen vastleggen (welliswaar met logo’s er door heen wegens de trial-version).

    HIER kun je het fillumpie zien.

    Nadat de heren lekker gevlogen hadden hebben ze de boel ingepakt en hebben even een lunch gescoord ter plekke, en zijn ze aan de thuisreis begonnen. En dat was écht een helletocht te noemen, want heel Duitsland was één grote file door het hemelvaartweekend, waarvan de langste file zo’n 60 km. was! Een uur of 1 ‘smiddags vertrokken; en pas om half 3 ‘s nachts in bed… Damned!

    Hier alvast de foto’s van Jasper z’n GSM (ze hadden alledrie het fototoestel vergeten.. Duh!):

  • 23mei

    Gisteren hebben de heren helaas niet kunnen vliegen door de veel te harde wind.

    Vandaag beloofde een “Hammertag” te worden, maar dat viel wat tegen. Ze stoten steeds hun harzes aan de lage inversie, dus een beetje afstanden vliegen was er vandaag niet bij. Ze hebben eerst een vlucht gemaakt vanaf de Bezau startplek, maar konden niet hoog genoeg komen om naar de Andelsbuch kant te vliegen. Wel een leuke vlucht. Voor de tweede vlucht zijn ze naar de kam gelopen boven Bezau, maar de wind kwam daar steeds uit de verkeerde hoek, dus zijn ze naar beneden gelopen naar de stratplek boven Andelsbuch. Alhoewel nog steeds last van de inversie, hebben ze ook daar een mooie vlucht kunnen maken.

    Jasper belde me zojuist om te vragen wat het weer morgen ochtend doet, want ze willen nog even een “vluchtje pakken” voor dat ze naar huis gaan.

    Groet, Jeffrey,

« Previous Entries   Next Entries »