juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 22mei

    Er zat een lang weekend aan te komen en een paar Teckels hadden enorme vliegjeuk… Eerst wilden ze gaan kamperen nabij Getelo om een lang lierweekend te doen, maar het weer was iets te onbestendig. Maar bij vliegjeuk helpt krabben écht niet, dus hebben Jasper, Daniël en Jan “Den Vloam” het plan opgevat om woensdag avond richting Diedamskopf in Oostenrijk te gaan… Dit is overigens wel een (trieste) mijlpaal, want voor het eerst in de geschiedenis van de Laffe Teckels kon de voorzitter (ondergetekende) NIET mee met een vlieg-trip, wegens diverse verplichtingen in het Nederlandse (in de vorm van 2 feessies met barbeque – niet écht vervelend – en een afspraak met de bank op Vrijdag).

    Ze zouden in de buurt van Ulm een hotelletje aandoen, maar dat werdt hem niet, dus zijn ze maar doorgereden naar het plaatstje Au nabij Didamskopf en zijn beland op “Campingplatz Köb“. Daar hebben ze om 5:30 ‘s morgens de tent opgezet en hebben eerst even een paar uurtjes slaap ingehaald…

    Grotere kaart weergeven

    Toen ze ‘s later op de dag wilden gaan vliegen bleken de liftjes niet te gaan (slechte voorbereiding natuurlijk… Even HIER kijken en je had geweten dat ze 11 juni pas open gaan… Maar ja… Dat heb je als de voorzitter thuis blijft 😉 ), en waren ze genoodzaakt naar Andelsbuch te rijden om daar te vliegen. Dat was geloof ik erg leuk. Op de camping staat een webcam, en die wordt 3 keer per dag ververst (kun je nauwlijks een webcam noemen), en het leuke is dat de heren er pontificaal voor staan met rechts de 2 tentjes van Jan en Jasper, en in het midden het gele trekkerstentje van Daniël:

    Webcam camping Köb

    Webcam camping Köb

    Je kan nog 2 webcams in de buurt bekijken: De bestuurbare webcam van de startplek bij Bezau, en de webcam bij Andelsbuch. Er zal geen weblog bijgehouden worden (want de opper-webloggert zit dus thuis), maar wat ik mee krijg qua avonturen zal ik vermelden hier… Groet! Jeffrey.

  • 09mei

    Zaterdag 9 Mei.

    Om een uur of half zeven werd de eerste Teckel wakker en is het afbreken van het Laffe Teckel kampement begonnen. Daarna hebben we nog even gezellig ontbeten met z’n allen, en is het grote afscheid nemen van alle bekenden op de kempiff begonnen.

    Om een uur of 9 zijn we vertrokken richting Nederland. Jan, Lieneke, Tjitske, Olaf en Jasper zijn via de Tauerntunnel gegaan en Anita en ik  binnendoor via Kufstein. We hadden afgesproken te bellen wannneer de eerste bij de splitsing Kufstein/Tauerntunnel  is, en alhoewel het binnendoor korter en veel mooier is, kun je er natuurlijk niet zo doorblazen. Uiteindelijk scheelde het maar 15 minuten dat het over de snelweg sneller is (en dan moet je niets tegen hebben)…

    Anita en ik zijn via Ulm, Karlsruhe gegaan – over de benedenrijnse route – en hebben nergens file gehad. Het was relatief rustig op de weg en we hebben het binnen 12 uur gereden. Jan en consorte hebben het ook snel gereden, maar hun auto rijd natuurlijk veel harder dan ons Laffe Teckel koekblik.

    Het was een super gezellige week met prima vliegweer. De dames hebben zo’n 18 vluchten kunnen maken en Tjitske heeft haar luchtwaardigheidbewijs binnen. In November even examen doen en het Brevet 2 is binnen! Waarschijnlijk gaan ze in September weer een cursus doen, maar dat lees je wel in de Laffe Teckel Agenda (www.laffeteckel.nl).

    Wanneer de Teckels weer op pad gaan is nog niet helemaal duidelijk, maar zoals je weet kan dat nooit lang duren.

    Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende keer!

    Jeffrey.

    Hier nog wat nagekomen foto’s van Harry:

  • 08mei

    Vrijdag 8 Mei.

    Stefke probeert zich achteraf te herinneren wat we beleefd hebben:

    Het is weer super mooi weer vandaag, en omdat we morgen weer naar huis gaan hebben we de Kennel ‘s morgens al afgebroken zodat we dat niet zaterdagmorgen hoeven te doen.

    Tjitske en Anita zijn weer 2 keer van de 1100 geweest en Anita daarna nog een keer van de 500. Tjitske is zelfs aan het thermieken geslagen, en heeft haar vlucht behoorlijk weten te rekken. De overige Teckels hebben vandaag weer super gevlogen want het was weer rete-thermisch. Dat bracht uiteraard weer de nodige turbulentie met zich mee en dus was het weer hard werken om het scherm een beetje “christelijk” boven je te houden.

    We hebben ook nog even een PR-stuntje uitgehaald die we al heel lang van plan waren om te doen. Het leek me leuk om eens met een Laffe Teckel vlag naar beneden te komen… Dus had ik ‘s morgens al een touw aan een flesje water vastgemaakt en dat aan de vlag gebonden. Vervolgens de vlag met een touwtje weer aan m’n harnas, en het geheel keurig opgevouwen als een reservescherm en in m’n harnas gedaan. Na anderhalf uur vliegen heb ik de vlag voor de 500 m. plek uit m’n harnas gehaald en ben zo met vlag en al naar de landig gegaan. Daar sloeg de paniek toe omdat iemand dacht dat m’n reserve scherm er achteraan bungelde, maar al gauw zag het “publiek” dat het een vlag was. Dat was erg lachen en ik geloof dat de stunt geslaag te noemen is.

    Iedereen was redelijk op tijd geland omdat overontwikkeling dreigde en iedereen toch wel moe was van het harde werken in de lucht. Het was nog lang gezellig op de landing, zeker toen de gelände biertjes tevoorschijn kwamen.

    De Dames moesten nog naar hun persoonlijke eindgesprekken en daar kreeg Tjiske te horen dat ze haar luchtwaardigheids bewijs in ontvangst kon nemen.. Super dus!

    Daarna lekker afdouchen en eten in het restaurant.

    ‘S avonds hebben we onder de feestverlichting nog even de drank opgemaakt en zijn we rond twaalven de tent in gekropen.

    HIER zijn de foto’s.

« Previous Entries   Next Entries »