juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 04mei

    Gisteren begon de dag zonnig, maar al gauw kwam de bewolking vanuit het westen binnen zetten. Geen thermiek dus vandaag. De dames hebben wel een vlucht kunnen maken en de dag is verder gevulde met spelen op het landingsveld, koffie drinken, boodschappen doen, wandelen, schuilen in de partytent met 15 man, Wouter welkom heten (vandaag gearriveerd), spelen met modelvliegtuig, en zoals gebruikelijk weer heerlijk eten in het restaurant, en tot 01:00 uur na-borrelen in de partytent… Erg gezellig.

    Voor de liefhebbers: De foto’s van de housewarming van Gerard en Marianne staan ook online!

    Ik heb (nog) niet zoveel foto’s, maar nog wel wat panorama-foto’s van hier, en een foto van een droog-vliegende-hulp-instructeur 😉 (Klik op de foto’s en daarna op de “terug” knop van je browser om terug te komen in dit bericht)

  • 03mei

    Zondag 3 Mei.

    Jasper (s)preekt tot de weblog volgers…

    Gisterochtend was als alle ochtenden… Mijn schoonheidsslaapje werd ruw verstoord door het luidruchtig gescharrel van de groep.Toch nog ff omdraaien,tot de geur van verse koffie de tent binnendringt. Dat was het moment om mezelf in de kleding  te wurmen. Na een heerlijk ontbijtje is het vliegbaar bevonden en gaan we de eerste keer omhoog. Bovengekomen staat het stampvol met delta’s, dus we moeten even wat inschikken om uiteindelijk weg te komen. Onverwacht snel zitten we allen uiteindelijk in de lucht, want het is snel aan het betrekken. Maar eenmaal geland blijft het een beetje zoals het is en besluiten we voor een tweede vlucht. Ook dit is een veredelde glijvlucht. Nadat we allen geland zijn, wordt het steeds blauwer en daardoor besluiten we voor de derde maal omhoog te gaan. Wel nog even snel een appeltje bij de camper weggegrist.

    Boven aangekomen hebben we alle ruimte. Vrijwel alle delta’s zijn namelijk vertrokken. We pakken snel uit en met een achterwaardse start (het upwindje was nl. erg mooi) zijn we snel achter elkaar ‘airborne’. Het is even wat peuteren maar uiteindelijk lukt het om een mooie bel te vinden en in etappes naar boven te schroeven richting wolkenbasis. Jeffrey vindt
    bij mij aansluiting en samen draaien we in de bel. Samen hebben we uitzicht op  Jan die enkele honderden meters lager zich  suf zit te schrapen om ook hoog te komen en dat lukt hem na enig geduld ook! Dirk en Olaf vliegen ondertussen ook boven de start. Ondertussen steek ik (samen met Marco en Job) richting de Wiesflecker en kom in een turbulente zone terecht.
    Na een bezoekje te hebben gebracht bij de Rottenstein ruïne, vond ik het voldoende voor de dag en ben ik richting de landing gevlogen.
    Ondertussen werd het steeds donkerder boven de Weissensee en net nadat Olaf was geland begon het zeer hard te waaien en kwam er een donkere wolk boven de camping te hangen. Dirk, Jan en Jeffrey zaten samen met nog een tiental penters in de lucht en hadden alle snelheid nodig om niet weggezet te worden naar de bergen. Dirk is uiteindelijk in de buurt van G’brug geland, Jeffrey haalde de landing net met het speedsysteem vol uitgetrapt en kon de landing netaan halen. Jan is geland voor de hoogspanningsleiding want het was geen weer voor onnodige risico’s. Nadat alles is ingepakt hebben we het
    gelande biertje zeker verdient!

    ‘s Avonds wederom heerlijk gegeten (de maaltijd salade was een welkome afwissing na alle “vlees-patat-combinaties” van de afgelopen dagen. Nadat we met z’n allen nog even de ervaringen van de weersituatie aan het eind van de dag hebben uitgewisseld, stappen we rond half twaalf het mandje in. Morgen is het immers weer (te) vroeg dag!!

    HIER een filmpje van Tjitske; HIER een filmpje van de lastige landing van Jeffrey; en HIER een filmpje van de feesttent…

    En HIER zijn de foto’s van vandaag.

  • 02mei

    Zaterdag 2 Mei.

    Plaatsvervangend Laffe Teckel voorzitter Olaf doet het woord:

    De wekker op 8:00 uur en weer om 7:00 uur wakker. Het vroege ochtendritme zit er bij mij nog helemaal in. 2 weken geleden had ik de duikflessen nog op mijn rug en was het 4 uur vroeger dan op deze lengtegraad. De zon stond al lekker te branden, nog maar 7 graden en onze huisputter was bezig zijn nestje te decoreren met gele paardebloemblaadjes. Het belooft een mooie dag te worden maar niet voor vliegers.  Een harde noordenwind blies de hoge bewolking over de camping en de windzak op de landingsplaats stond 180 graden gedraaid ten opzichte van delaffeteckel windvaan, en dat is niet goed. Nog maar een extra pot koffie bijgezet voor op het campingbuffet. Een uitgelezen dag voor de speelweide.

    Hele dag dag vliegeren, grondoefeningen gedaan en met modelvliegtuigjes gespeeld.Op een windstil moment kwam zelfs een duitser zijn kunsten tonen met een grote modeheli, spectaculair! Jorden en Harry hadden de nacht gereden en zijn even gaan bijslapen. In de namiddag heeft Harry zijn speedflyer gepakt en trakteerde ons op een spectaculaire vlucht met grote snelheid vlak over de bomen en de camping. Van Jorden hoorde we dat bij Harry al vroeg in zijn jeugd de angstklieren operatief zijn verwijderd… Vandaar.

    ‘Ss avonds in het restaurant stond voor een aantal halve kip op het menu, tenminste als je niet vergeten had die een dag van te voren te bestellen. Na het eten, het wordt al routine, roseren in de kennel tent, we hebben nog maar 4 flessen. Om de sfeer te vergroten hebben we via bluetooth krekelgeluid uitgewisseld op de mobieltjes. Als we dan met 12 mobieltjes tegelijk de krekeltjes afspelen, kunnen ze dit nog tot ver in Lientz horen.

    HIER zijn de foto’s van vandaag en HER nog wat van gisteren…

« Previous Entries   Next Entries »