juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 07mei

    Donderdag 7 Mei.

    Annie Schilder heeft inspiratie:

    We stonden op met strak blauwe lucht!! Het beloofde een schitterende dag te worden. Natuurlijk waren Tjitske en ik weer als eerste op, en natuurlijk Olaf. Wij zorgen voor brood en dat de ontbijttafel klaar staat, omdat wij om 9 uur weer paraat moeten staan.

    Voor mij was dit een heel bijzondere dag: ik mocht voor het eerst naar de 1100 meter startplek! Samen met Tjitske (zij mocht gister ook al) in het busje naar boven. Gelukkig ging de start goed, en het was een hele mooie vlucht. Totaal duurde hij ongeveer 20 minuten. Hierna werd het te thermisch, dus mochten we niet voor een tweede keer. We zijn toen weer naar de 500 meter startplek gegaan. Hier moesten we ook toch weer een tijd wachten, omdat de thermische omstandigheden hier af en toe ook
    heftig waren. Toch konden wij op een gegeven moment starten, heel gaaf, want Tjitske mocht proberen om wat thermiek op te zoeken en ik ook, mbv. een instucteur.  Het lukte Tjitske aardig om een tijdje boven te blijven, bij mij in het begin ook, maar op een gegeven moment verloor ik teveel hoogte dat ik snel terug moest, want anders kon ik de landingsplek niet meer halen. Ik had toch heel veel sink en zag het gebouw van de camping vrij snel op mij afkomen, Ayke riep al door de porto dat ik eventueel maar een uitwijkveldje moest zoeken, gelukkig lukte het nog net om op de landingsplek te bereiken.

    De rest van de teckels hadden ook een heftige dag, met heel veel thermiek en turbulente omstandigheden. Op een gegeven moment ging het zo gek dat zelfs Jeffrey het niet meer fijn vond……en dat zegt wat. Toch hebben ze 2-3 vluchten gemaakt, met vliegtijden variërend van ongeveer een uur tot zo’n 4 uur.

    Het was een geweldige dag! Heerlijk weer en iedereen tevreden over het vliegen. De familie Heida vermaken zich ook prima, na de heftige wandeldag van gister hebben ze vandaag rustig aan gedaan. Pa Heida is nog naar boven geweest om te kijken op de 1100 meter startplek. Daar heeft hij Lieneke gezelschap gehouden, die was aan het wachten dat het voor haar een beetje
    vliegbaar werd. De hele middag heeft hij daar gekeken en gekletst met “jan en alleman”, en heeft ook nog een auto van iemand naar beneden gereden.

    Het is nu bijna 22:00 uur, en ik denk dat we dit keer op tijd naar ons mandje gaan… Na deze heftige dag zijn we een beetje moe… En morgen beloofd het wederom weer een mooie dag te worden!!

    HIER de foto’s van vandaag.

  • 06mei

    Woensdag 6 Mei

    Stefke doet een poging:

    Vandaag stond in het teken van de “Grenzen verleggen”… Karin heeft na zes jaar op het veld gestaan te hebben (naast Robin) eindelijk haar tandemvlucht gemaakt; en Robin heeft eindelijk eens aan z’n reserve gehangen…  Bovendien heb ik me verdiept in het betere B-stall-werk, waarbij 1 poging eindigde in een soort van hoefijzert, maar gelukkig gingen de andere 2 prima…

    Jappie vervolgt:
    ‘s Ochtends wederom appèl om een uurtje of acht…. En dat heet dan vakantie! Maar goed, snel het ontbijt achter de huig drukken, want om 11 uur is het het laatste moment dat we omhoog konden naar de Emberger, want ook vandaag waren er nog wegwerkzaamheden. Daar aangekomen zijn er een aantal van ons direct gestart. Dat bleek uiteindelijk de beste beslissing te zijn want nog geen 5 minuten later begon het te spatten. En weldra te regenen. Jan, Lieneke en Olaf konden de boel weer inpakken. Vier hele uren moeten uitzingen. De enige variatie was hard en minder hard regenen. Wegstarten zat er echt niet in! De eerste 3 uur waren nog vol te houden, maar het laatste uur werd het echt afzien. Op de startplek is nl. een blokhut waar men – naast startkaarten – ook eten en drinken wordt verkocht, of beter , zou kunnen worden verkocht. Want uiteindelijk was er geen tosti en appeltaart meer te vinden. Terwijl de kou langzaam begon op te trekken. Tussen de buien door zijn we met z’n allen met een “straight in” naar de camping gevlogen.
    Uiteindelijk zijn we met z’n allen tot op het bot verkleumd geland en tijdens het ontdooien hebben we genoten van de B-stall oefeningen van Dhr. Griffioen, en de doldwaze speedglider activiteiten van Harry en Jop. Bij Harry z’n laatste vlucht aan z’n speedglider hebben we een camera op z’n harzes gezet en dat leverde een leuk filmpje op. Die kun je HIER downloaden.

    De dag hebben we afgesloten – zoals alle dagen in het restaurant bij de kempiff. Hopen dat we morgen beter weer hebben!

    HIER de foto’s en “gruss gott”!!

  • 05mei

    Dinsdag 5 Mei.

    Jeffrey “toet-ut-woord”.

    Vandaag was de topdag… Na 2 laffe glijvluchtjes heeft de roedel zich naar Steinfeld begeven, omdat de Emberger Alm nog steeds afgsesloten is i.v.m. wegwerkzaamheden. (tenzij je lopend gaat natuurlijk, en om 7 uur ‘s morgens vertrekt, om in 2 uurtjes 11 hoogte meters omhoog te lopen – met speedglider pakzak op de rug –  en vervolgens met je speedglider in 3 minuten weer op de kempiff te landen… Hé Harry?!)

    Aangekomen op Steinfeld begon het zonnetje goed te branden, en al gauw zat de roedel sky-high. We hebben hartstikke mooi gevlogen, en hebben een mooi rondje kunnen maken langs de Weissensee, Emberger, Wiessflecker en weer terug. Er zijn vluchten gemaakt variërend van een half uur tot anderhalf uur. Top! Iedereen had een smile op de harzes.

    Dirk en Jantine hebben overigens weer een tandemvlucht gedaan, en de strafexpeditie van Dirk eerder deze week (waarbij Jantine moest oefenen m te lopen-lopen-LOPEN) heeft zijn vruchten afgeworpen, want het was een vlucht met een mooie start en een mooie landing!

    De Dames Judith, Tjitske en Anita hebben hebben 4 tot 5 vluchten gemaakt, en hebben veel oefeningen gedaan en waren zeer tevreden.

    ‘S avonds weer veul te veul eten en toen afpilsen in de Laffe Teckel partytent. Maar toen merkten we dat de bonte avond van gisteren z’n tol begon te eisen, wan om 22:00 uur zat het hele zooitje al te gapen. Sommigen wilden al aftaaien naar de mand, maar toen we ze officiëel tot Laffe teckel gedoopt hadden, waren ze bereid om nog één borreltje te nemen. Hierbij feliciteer ik Jorden, Harry, Jantine en Dirk met hun benoeming tot Laffe teckel (we zien de BBQ nog wel een keer komen!)

    Uiteindelijk zijn we 23:15 zo’n beetje afgetaaid.

    Alhoewel er “Maandag 4-5”  boven de foto’s staat, zijn de meeste foto’s van Dinsdag 5-5 (foutje van de opper-weploggert). HIER zijn ze…

« Previous Entries   Next Entries »