juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 27aug

    Annie doet het verslag:

    Vanmorgen was het eerst bewolkt, maar die verdween al vlot, en de temperatuur gaat met de dag steeds meer omhoog. Na het gebruikelijke ontbijt de auto in en richting Arzl. Dit is het eerste dorpje van het Pitzdal.

    Inmiddels was de zon al volop aan het schijnen en was het al zomers warm. Na wat heen en weer gezoek voor een parkeerplaats konden we beginnen aan de tocht. De bedoeling was om naar de langste voetgangersbrug van Oostenrijk te gaan, de zgn “Benni Raichbrug”  ; of zoals Jeffrey hem noemde: de “Ik-ben-nie-rijk-brug”. Benni Raich is de plaatselijke ski-held van deze omgeving. Waarschijnlijk is hij met deze naam niet zo zeer rijk, maar er is wel een brug en ski-lift naar hem vernoemd…. tja, moei anders?!

    Nou, al gauw waren we bij de brug… Wel spectaculair, want behalve de enorme diepte word er ook vanaf ge-bungy-jumped. Maar helaas niet toen wij er waren. Toen zijn we verder gegaan. Omdat we nog steeds de tocht van eergister in de benen hadden was de planning om ook vandaag niet tot het tandvlees door te gaan.
    Gelukkig is me dit als “wandel-planner” goed gelukt want we waren om half 4 terug op de camping.

    Het was verder een mooie tocht, onder andere door het boerendorpje “Wald”, langs landerijen en langs de rivier de Pitze. Hier hebben we nog lekker een half uurtje gepauzeerd met de voetjes in het water, en lekker in de zon en Jef heeft nog even een dammetje gebouwd….

    Toen we terug op de camping waren hebben we nog lekker in de zon/schaduw zitten lezen, zonnen, en halve liters bier weg zitten te tikken, en nu is het half 9 en bijna donker.  Jef staat nu aan de afwas, en ik ga nu weer verder met mijn spannende boek!! (Nachtschade, v.K arin Slaughter…. Gea nog bedankt, hij is super spannend!)

    En HIER vind je de foto’s
    Doeiiiiiiiiiiiiii

  • 26aug

    Stefke aan het woord:

    Vandaag weer prachtig weer! We hebben wel wat stramme benen van de monstertocht van gisteren, maar we gaan toch weer een wandeling maken natuurlijk… Na de 5 Semmeln, 2 Croissants, 2 eieren, een bak thee en een bak koffie weggewerkt te hebben, zijn we richting Mittelberg gereden.


    Dat is het laatste dorp van het Pitztal, en daar zijn heel veel wandel mogelijkheden, waarvan veel richting de gletsjers. Wij doen het vandaag rustig aan (om de getergde benen wat  rust te gunnen) en hebben het bij een maximale stijging van zo’n 300 meter gehouden, en een kleine 10 km. afstand. Het was een hele mooie wandeling, en we gaan deze week beslist nog eens die kant op. maar dan met de kabinelift naar boven en onder de gletsjers lopen.

    Om een uur of 4 waren we weer op de kemping terug, en na een overheerlijke Zipfer bier, en een half uurtje zonnen, ben ik met Annie weer naar de oefenhelling getogen. Der`staat een mooi windje dus we kunnen lekker gaan oefenen. Dat resulteerde bij de eerste voorwaartse start oefening al in een heel behoorlijk hopje! Annie vloog en vloog, en zette hem toen weer keurig aan de grond… Super! We hebben al met al weer anderhalf uur flink geoefend.

    Moe maar voldaan hebben we op de kemping toen koud gedouched (geen warm water!) en hebben we weer genoten van een culinair hoogstandje: gehaktballen uit blik van unox, Sperziebonen, gekookte aardappelen en vruchtenyoghurt toe… Het valt ons trouwens op dat het ‘s avonds steeds langer warm blijft. Het is gewoon een beetje zwoel. En volgens het oostenrijkse weerbericht wordt het alleen nog maar warmer… Joepie!

    En nu (21:00) zitten we gezellig in de voortent (zonder kacheltje) aan de koffie en thee.

    De foto’s van vandaag vind je HIER.

    Latex!

  • 25aug

    Annie doe het verslag van vandaag:

    Vandaag was het weer een schitterende dag, vanmorgen lekker uitgeslapen, ontbeten en de auto in, want ik had een mooie toch uitgezocht in het gebied boven Jerzens.

    Het was eerst nog wat bewolkt, maar dit kwam wel goed uit want we moesten eerst (nadat we lift hadden genomen) 500 meter klimmen. Eerst een stuk over een rode piste, dit was te verwachten, want boven Jerzens is een heel skigebied, maar gelukkig kwamen we bovenop een kam en het pad ging vanaf daar helemaal over de kam naar de Hochzeiger. Een prachtig pad, links en rechts uitzicht op een dal, af en toe moest je wel uitkijken want her was soms erg smal….

     

    Op de de Hochzeiger hebben we even rondgekeken en daarna snel verder, er waren meer mensen vandaag op het idee gekomen om hierheen te gaan. Vanaf de Hochzeiger een mooi smal pad naar de Sechszeiger weer met prachtig uitzicht. We kwamen langs de parapentstartplek, maar niet geschikt om te starten want de wind kwam van achter… Ook kon dit niet omdat Jef z’n scherm niet bij zich had….

    Vanaf de Sechszeiger via een steil pad weer naar beneden, we begonnen de benen al wat te voelen (we waren ook al een aantal uurtjes bezig). Het plan was om terug te lopen naar de auto; dus niet met de lift, want
    we laten ons natuurlijk niet kennen.. Pfff met de lift naar beneden… Dan ben je een watje hoor!!! Dus na een paar uurtjes verder kwamen we om half 6 bij de auto terug. 1100 meter hadden we afgedaald.

    We moesten ook nog even wat boodschappen doen en kaarten halen. Eenmaal terug op de camping heeft Jef gekookt: Schnitzel-Hawai! (nee geen kip-hawai, want we konden geef kipfilet krijgen…)

    Nu zitten we lekker in de tent met ons kacheltje aan, want het is ‘s avonds hier gauw erg fris, ook ‘s nachts. We zijn best moe, en een “bietie stief”….

    De foto’s van vandaag vind je HIER.

    Tot morgen!

« Previous Entries   Next Entries »