juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 30aug

    Annie doet het verslag:
    Afgelopen nacht zijn we een paar keer wakker geworden van de kat die om de tent liep te miauwen. Kort hierna viel er volgens mij iemand uit het bed van de camper achter ons… Het was allemaal wat onrustig. Voor 7 uur was Jef al klaar wakker dus moesten we er maar uit….. Alles de auto in ontbijten en op naar Greifenburg.

    Gisteravond hadden we al bedacht om over Italië te gaan, want volgen Tom (die van Tom) was dit de snelste route: 3 uur en 40 min. Om kwart over 9 vertrokken we. Nou het viel best nog tegen, veel vakantiedrukte, ook op de Brennerpas voor de tol. Het viel mij op dat we in de file stonden met: Duitsers, Nederlanders, Polen, Tsjechen, Engelsen, Oostenrijkers behalve Italianen….

    Om 2 uur kwamen we aan op de camping, er waren veel parapenters in de lucht. Eenmaal op de camping kwam Daniël ons begroeten, Judith was lekker aan het zwemmen en zonnen bij het meer. Het was lekker warm in de zon, gelijk de tent opgezet en laten luchten.

    Om een uur of 4 zijn Jef en Daniël nog even naar de Embergeralm geweest om een vluchtje te maken, en ik heb Judith maar even opgezocht bij het meer.  Jasper kwam om 6 uur aan, hij had in Duitsland veel in de file gestaan.

    Nou zitten we onder onze gekregen tarp (nog heel erg bedankt Marianne+Gerard) met lampjes heel gezellig. Het is nog heerlijk zwoel weer en de krekeltje tjirpen…  Morgen moeten we (Judith+ik) klaarstaan, dan begint onze cursus…..

    HIER zijn de foto’s va vandaag.

    Tot morgen.

  • 29aug

    Stefke zit op de praatstoel:

    Het word eentonig, maar vandaag was het weer supermooi weer, en we hebben weer een fantastische wandeling gemaakt boven Eggenstall.

    En we zijn naar een gebied geweest waar we geen hond tegen kwamen, en dat resulteerde er in dat we héél veel dieren gespot hebben: Eekhoorns, mormeltieren en Gemsen! Echt hartstikke tof!
    Het was wel een pittige wandeling, want we moesten bijna 1100 meter stijgen en ook weer afdalen. En totaal hebben we een kleine 14 km. gelopen in 5 1/2 uur. (waarvan we erg veel stil gezeten/gestaan hebben). We kunnen trouwens we merken dat we al een week aan het lopen zijn, want we vliegen de berg op en kunnen er veel beter tegen als aan het begin van de week, toen we kapot weer aankwamen bij de auto… Kennelijk raken de spieren gewend aan de zware belasting iedere dag.

    Terug op de camping zat onze camping-kat (door Anita inmiddels Trudy gedoopt) alweer te wachten, en leek gewoon blij ons weer te zien. Zou het echte liefde zijn, of heeft het Misschien wat te maken heeft met de schwartswälder Schinken en Lactose-vrije melk die we hem 3 x daags voeren??!! Hij is hoe dan ook niet meer bij ons weg te slaan, en slaapt ‘s nachts zelfs bij  ons in de voortent op de stoel. Ook terwijl ik dit tiep (21:43) lift ze met de oogjes dicht bij Annie op schoot hier in de voortent… De scheet.

    We hebben trouwens op de webcam van camping am see in Greifenburg kunnen zien dat Daniél en Judith vanmiddag om 15:30 gearriveerd zijn, en kwartiermakers zijn voor het Laffe teckel kampement. Wij staan
    morgen als het lukt een beetje op tijd op en vertrekken dan in de loop van de morgen richting Greifenburg. Jasper zal zo rond een uur of zes ‘s avonds arriveren. Dan veranderd deze weblog ook van titel: “Annie en Stefke op vakantie” wordt dan: “Laffe teckels in Greifenburg”…

    De foto’s van vandaag vind je HIER.

    Tot morgen!

  • 28aug

    Stefke doet het woord:
    Nou… Ja… Wat zalk zegguh… Het is nu 21:00 en we zitten heerlijk na te genieten in de tent… Kacheltje aan (puur veur de gezelligheid want het is hartstikke warm). Waxineloggies an (alweder veur de gezelligheid), en m’n gele helmzak over de TL-verlichting veur wat sfeerverlichting (nonderju: alweer veur de gezelligheid), en de Oostenrijkse variant van de Franse zender “Nostalgie” (moennie-gekker-worduh: ook veur de gezelligheid), kortom: IS GEZELLIG!

    Vandaag hebben we een SCHITTERONDE wandeling gemaakt! We zijn in Mittelberg met de cabinelift naar 2291 meter gegaan, naar het bergmeer Rifflsee, en zijn vanaf daar richting de Laschachhütte gelopen. Tijdens deze wandeling heb je prachtig uitzicht op de gletsjers en de andere bergkammen. Het is vrij relaxte wandeling, want je loopt vrijwel parrallel aan de hoogtelijnen. Wel optijd links af slaan, anders loop je 8 uur ipv 4 (moeij helemoal noar de Laschachhütte en weer terogge, en hoewel je hem steeds kan zien liggen: het is nog een tering-eind lopen!). Gelukkig hadden we de kruizing gisteravond al in de GPS gezet, anders hadden we hem nooit gevonden! We waren er al stief bij langs gelopen, rekenend op een bordje of een andere aanwijzing. Volgens de GPS echter waren we er al lang voorbij gelopen. Dus wij mbv de GPS naar de kruizing gelopen: Bleek dat  langs een beekje een steen lag met een blauwe stip er op, en dat bleek de aanwijzing voor de afslag! “leve de man die GPS uitvond, van je hiep-hiep-hiep-hoera!”

    Daarna was het makkelijk. Gewoon het pattegien volgen… Na zo’n 4 1/2 uur wandelen waren we weer terug bij de auto.

    Daarna via de ADEG supermarkt weer terug naar de camping, en daar hebben we genoten van een fijn soeppie, een rode wijn, en een halve liter Servesa. We hadden eerder al besloten dat er vanavond niet gekookt ging worden, maar dat we de culinaire vaardigheden van de camping-kok eens zouden gaan testen. Het schijnt een erg goed Forellen-restaurant te zijn hier op de camping, want hij heeft z’n eigen forellenvijver, en je kan hier ook je zelf gevangen vis klaar (laten) maken, of leren hoe dat zou moeten… Dus ik heb vanavond
    de forel met amandelen gehad, vooraf gegaan door geroosterde gamba’s… HEERLIJK! En Annie heeft een Nudelsoep  gehad vooraf, en als hoofdgerecht de Kipfiléé overflakkéé, en dit alles vergezeld door pattattekes en flink wat rode wijn (“hipszszs”…) Als toetje had Anita een bananen-ijs-boot, en ik een Marillenschnapps. (Voorproefje voor volgende week)

    De foto’s van vandaag vind je HIER.

    Oant Moarn!

    Oh ja, nog even dit: Na een gezellige MSN sessie met Jasper hebben de volgende nieuwtjes: Jasper vertrekt Zaterdag richting G’burg, nadat ie eerst een mede passagiere opgepikt heeft in Utreg; Jacco komt niet naar Greifenburg, maar ws. wel naar Ànnecy samen met Sharon; Daniël en Judith gaan morgenvroeg rijden; en Annie en ik vertrekken Zaterdagmorgen richting G’burg…

« Previous Entries   Next Entries »