juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 26jun

    Vrijdag 26 juni 2009.

    Vandaag weer prachtig weer, alleen wat meer wind. En dat was vandaag bij het wandelen erg prettig.

    We hebben vandaag weer een hele mooie tocht gemaakt van bijna 6 uur (bruto). We zijn vanaf de kempiff gaan lopen, maar moesten eerst het begin van het pad vinden die in m’n GPS stond. Ik heb de “topo-kaart” van Noorwegen erin zitten en zelfs de kleinste geitepaadjes staan er in (die je zelfs niet op de kaart ziet!). Met behulp van de GPS hadden we die zó gevonden en hebben vervolgens alles op de GPS gelopen. Erg leuk en heel mooi. We zijn naar 1100 meter geweest en je komt daar geen hond tegen. Top!

    Daarna weer terug langs een mooie waterval en stroomversnelling en via de supermarkt weer terug op de kempiff.

    Chefkok Stefke heeft zijn culinaire brein weer even geprikkeld en een uitstekend kempiff-diner in mekaar geflanst: Gekookte Piepers, Rode kool uit pot, ingeblikte runder-braadlappen met jus (weer die van de keurslagert!), en vanille yoghurt toe.. Dit alles werdt uiteraard geflankeerd door een lekker rood wijntje… Ik zeg “BUUUURP”! (oftewel: erg lekkert!)

    Morgen gaan we de boel inpakken, en rijden naar een plek waarvandaan je in anderhalf uur naar een schitterende waterval kunt lopen. Dat doen we even en dan zetten wij de reis voort naar een kempif een uurtje verderop (in Lofthus: waar Peter en gea ook gestaan hebben).

    HIER de foto’s van vandaag (maar wel vergeten de volgorde aan te passen dus het begin = het einde;-) )

  • 25jun

    Donderdag 25 juni 2009. Annie gaat de tiepmiep uithangen:

    Gisteravond was het pas 1 uur dat we naar ons mandje gingen, het blijft maar licht dus heb je steeds het idee dat het nog niet zo laat is. Het was vanmorgen pas na 9 uur dat we wakker werden. Het was weer prachtig weer, eerst strakblauwe lucht, later wat thermiekwolkjes.

    Het plan was om vandaag maar eens te gaan lopen, naar de waterval “Voringsfossen”.Na het lekkere ontbijt vertrokken we om kwart over 11, gewapend met GPS en kaart. Na 3 kwartier waren we er al, toch wel weer een toeristische atractie, want je kon er ook met de auto komen. Het was wel een prachtige waterval en je keek heel mooi uit op het Mabodal.

    Panoramafoto waterval

    Panoramafoto waterval

    Vandaar uit zijn we verder gaan lopen de berg op het achterland in. Het was prachtig, vele vergezichten, riviertjes en op een gegeven moment liepen we op een plateau met een prachtig uitzicht op de Hardangerjokulen, dit is een ijsplateau of gletscher. Al met al was het een prachtige tocht, we moesten nog een stuk door de bush-bush en moeras lopen want het pad liep dood, (klopte precies volgens de GPS) en kwamen we uit bij een prachtig mooi meer. Daar hebben we nog even met de voetjes in gestaan, en een broodje gegeten. Heerlijk.

    Panoramafoto halverwege de wandeling

    Panoramafoto halverwege de wandeling

    We kwamen rond half 5 weer terug op de camping. Gelijk wat boodschappen gedaan, ja.. de winkel staat op de camping, heel makkelijk. Jef is nu aan het douchen, en zal straks aan het koken gaan (ideaal zeg zo’n man). We eten babi-pangang met rijst (de babi pangang van de keurslager uit blik) en nog een pot zoet-zure groente erbij.

    Het is nu nog heerlijk warm, het leek er even op dat het ging regenen, maar nu trekt het weer helemaal open.
    Tot morgen! Doei!

    Dit is de wandeling:

    Track van onze wandeling

    Track van onze wandeling

    Het hoogteprofiel van de wandeling:

    Hoogteprofiel van onze wandeling

    Hoogteprofiel van onze wandeling

    Ow ja, de enorme lading foto’s van gisteren staan er nu ook op… Zie 24 juni.

    HIER de foto’s van vandaag.

  • 24jun

    Woensdag 24 juni 2009.

    Vandaag hebben we huize Kirkhus verlaten en zijn we naar het westen vertrokken. het is vandaag wederom fantastisch weer en we hebben na het ontbijt en wat omlummelen rond huis alle rotzooi van ons bij elkaar gezocht en afscheid genomen van Patricia en Anne (die was op koffiebezoek), en zijn om een uur of 11:15 vertrokken. Om 11:30 waren we weer terug, want Patricia belde dat er nog een jas aan de kapstok hing die ze niet kende… Ik had dus m’n jas laten hangen met m’n domme kop. Om 11:30 zijn we dus écht vertrokken. Het plan is om richting Hardangervidda te gaan en op een camping neer te strijken bij Garen. Deze camping is ons aangeraden door Patricia, die de eigenaresse heeft ontmoet tijdens een schoolreisje naar Polen.

    Zoals gezegd is het heerlijk weer en de reis verliep prima. Na wat tussenstops op de meest schitterende plekken kwamen we ongeveer 17:00 uur aan. het is een prachtige rustige camping aan een rivier, in een schitterend gebied dat bekend staat om z’n watervallen en ongerepte natuur.

    We hebben de kempert geinstalleerd en hebben even kennis gemaakt met de eigenaresse en haar verteld dat ik de broer ben van “Patricia uit Lillehammer van dat schoolreisje naar Polen” en dat was leuk, want ze kende patricia nog wel. Daarna even een lekker koud biertje een een cup-a-soepie. en heerlijk relaxen in het zonnetje. Het is ongelovelijk maar ondanks dat we in Noorwegen zitten op 740 meter boven NAP tussen de hellingen met beste pakken sneeuw, dat we om half negen ‘s avonds nog in onze blote bast in de zon kunnen zitten. Top!

    Na het 3-sterren-kempiff-diner van chefkok Stefke (piepers, doperwten en lupack beefburgers met gebakken ui en vanille-vla toe)zijn we even een avondwandeling gaan maken. Daarna hebben we bij de kempert een bakkie thee en koffie gemaakt en is Annie weer in haar boek gedoken, en zit ik de weblog bij te werken.

    We hebben heel wat foto’s gemaakt, en HIER kun je ze vinden. 

    Hier ook nog  3 panorama foto’s:

    Dit was onderweg (klik voor vergroting):

    Panorama onderweg

    Panorama onderweg

    Dit is het uitzicht van ons op de kempiff:

    Uitzicht vanaf ons plekkie

    Uitzicht vanaf ons plekkie

    En dit is de soar-berg achter de kempiff:

    De "soar-berg" achter de kempiff

    De "soar-berg" achter de kempiff

    Toetel!

« Previous Entries   Next Entries »