juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 23jun

    Vandaag zijn Patricia, Anita en ik na het ontbijt op de mountainbike gestapt en hebben we een prachtige fietstocht gemaakt. We hadden brood, koffie en koekjes mee, dus we hebben onderweg lekker kunnen picknicken. We zijn helemaal om het meer gefietst en hier en daar was het flink aanpoten de berg op. We kwamen langs de manege waar de meiden ponykamp hebben dus hebben we daar nog even gekeken. Al met al hebben we 35 km. gefietst, en heeft Patricia een beurs stuitje opgelopen door het harde zadel.

    Hoogteprofiel van de fietstocht

    Patricia had vanmiddag om 15:00 nog een borrel van het werk in Lillehammer, dus we moesten op tijd weer terug zijn. Daarna hebben Anita en ik lekker in het zonnetje gezeten op de veranda en even gedouched en een wasje gedaan. Ook hebben we alvast de veerboot besproken voor 2 juli, want het is hoogseizoen en het zou lullig zijn als we in zuid-noorwegen aankwamen en we kunnen niet de boot op… Moeten we alsnog helemaal omrijden om thuis te komen…

    Toen helge uit het werk kwam heeft hij Kajsa opgehaald, en daarna is hij begonnen met het prepareren van de zalmforel die we vanavond soldaat gaan maken! Héérlijk! Ook heeft hij een nieuwe bosmaaier gekocht dus die moeten we zo ook nog even “aantrappen”…

    Vanavond weer lekker fikkie stoken en een borrel drinken tot de kleine uurtjes, want het schijnt VANDAAG hier pas de langste dag/kortste nacht te zijn… Morgen gaan we Villa Kirkhus weer verlaten en reizen we verder naar het westen. Toch wel jammer want het is erg gezellig en relaxed hier.

    HIER zijn de foto’s van vandaag.

    Ow ja, ik heb de wandeling ook in goeggel-urth formaat… Rechtsklik HIER voor de KML file en kies voor “Opslaan” of “Save target as…”. verander de .XML in de filenaam in .KML (bug van dit programma) en sla hem dan op op jouw eigen PC en dubbelklikken met die hap… (Moej wel Google Earth geïnstalleerd hebben natuurlijk) 😉

  • 22jun

    Het was vandaag heerlijk relaxed. Mika en Kajsa zijn vanmorgen vroeg naar het paardenkamp gebracht. Helge moest vandaag weer werken en na het ontbijt en de koffie zijn Patricia, Anita en ik naar Lillehammer gegaan om een beetje de toerist uit te hangen en om wat boodschapjes te doen.

    Het is lekker weer, en we zijn niet de enige toerist hier in Lillehammer. De stad is vergeven van de fransen… Na wat winkeltjes kijken hebben we met Helge afgesproken op het terras in het stadspark. Even gezellig koffie en thee drinken en een broodje eten, en toen is Helge weer naar z’n werk gegaan, en wij richting supermarkt.

    Thuis heb ik even “hobby-bop” gespeeld, door met een ladder het dak van huize Kirkhus te bestijgen en 2 kapotte dakpannen naar beneden te halen. Het schijnt hier nogal een exotisch merk pannen te zijn, dus lastig te krijgen. Helge heeft na 10 bedrijven gebeld te hebben eindelijk een leverancier gevonden, en over 2 weken kan ie 25 pannen ophalen nabij de hytte. Ik heb de gaten voorlopig afgedekt met plastic en een poging gedaan om ze te lijmen. Dat leek aardig gelukt, dus tot dat de pannen binnen zijn kunnen deze weer op het dak.

    Daarna zijn we even naar “Manege-Anna” gegaan om Kajsa op te halen en Mika wat spulletjes te brengen. Deze week hebben de dames namlijk ponykamp. Daarna zijn we naar een “andere Anna” gegaan (goede kennis van Patricia en Helge) om kennis te maken, koffie te drinken, en tips te ontvangen voor het vervolg van onze vakantie. Anna spreekt goed nederlands omdat ze een tijd in nederland gewoont heeft. Ze woon prachtig, en heeft op haar erf een liksteen opgehangen waar elke avond (!) een eland aan komt likken… Erg leuk!

    Vandaag zag ik overigens een paar keer een Fitis een bosbessenstruik in verdwijnen, zonder dat ie er weer uit kwam. Ik ben eens goed gaan kijken, en heel diep in de struik weggestopt vlak boven de grond ontdekte ik een nestje met piepkleine jongen. Erg leuk! Wel gevaarlijk, want het nestje zat in een struik vlakbij de achterdeur, en daar wordt regelmatig gevoet- en gevolleybalt, dus heb ik het struikje even afgezet met stokjes en touwtjes. Zo kan de hond er ook niet bij.

    Vanavond hebben we spaghetti gegeten en daarna zijn Patricia en Helge naar de ouderavond van Kajsa gegaan, en heeft Anita Kajsa in bad gedaan. Mika blijft deze week logeren op de manege bij ponykamp.

    Vanavond gaan Anita en ik weer de bossen in (dit keer mét GPS, want laatst waren we bijna verdwaald!)en gaan we proberen Elanden te spotten.

    HIER de foto’s van vandaag.

  • 21jun

    Op de veranda

    Op de veranda


    Wederom hebben we prima geslapen. Alleen wil je steeds te vroeg je bed uit omdat het al vroeg licht is. Blijkt het nog maar 5 uur ‘s morgens te zijn.

    We hebben weer heerlijk ontbeten in het zonnetje en zijn om 10:45 vertrokken voor onze laatse etappe naar Lillehammer. het was weer een prachtige route binnendoor en we hebben genoten van de prachtige omgeving. 30 km. voor Lillehammer hebben we de kempert nog even in het bos geparkeerd en zijn we aan het picknicken geslagen. Daarna het laatste stukkie doorgereden en om 14:00 reden we de oprit van de familie Kirkhus op.

    Het was een hartelijk weerzien met de familie en we hebben koffie en thee gedronken en over en weer kadootjes uitgedeeld. Later op de middag zijn we met z’n allen een stuk gaan lopen hier in de buurt. Het is ongelofelijk hoe ze hier wonen… Aan de rand in het bos en heel veel vogels en ander wild hier. Je hoort hier alleen de vogels en de wind door de bomen. Ook is er een prachtig meertje vlakbij waar je super kan vissen.

    Na een stevige wandeling van een paar uur zijn we via de steengroeve weer terug gegaan (moest even illegaal onder het hek door, want het was verboden toegang).

    Daarna even een biertje en het fikkie stoken en BBQ’en kon beginnen. Dat was erg gezellig en erg lekker. Fascinerend is het dat het hier écht niet meer donker wordt. Om 1:00 ‘s nachts zijn we afgetaaid en het was gewoon nog licht. Erg vermoeiend voor de vogels want die blijven gewoon doorfluiten…

    We hebben HEUL VEUL foto’s natuurlijk, en die kun je HIER bewonderen.

« Previous Entries   Next Entries »