juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 14feb

    Vandaag zijn Anita, Judith, Jasper, Daniël en Jeffrey wezen oefenen met de parapent bij het Houtribhoek strand in Lelystad. Later kwamen Rudi en Bea ook even langs om te checken of we wel genoeg ons best deden.

    Het was prachtig weer, en we hebben heerlijk geoefend. Zelfs Rudi hebben we kunnen overhalen om eens een scherm op te zetten, en ik moet zeggen dat we hier te maken hebben met een natuurtalent! De allereerste keer dat hij een pent omhoog sleurt, houd ie hem ook meteen 100 meter lang boven z’n hoofd, en laveert zo tussen de obstakels door naar het water… Sjappoo!

    HIER vind je de foto’s van deze dag. (de originelen staan op de Laffe Teckel data server)

  • 12feb

    Omdat de populariteit van de (Airtime) vliegweek in de Dolomieten ongekend hoog geworden is na deelname van de Laffe Teckels vorig jaar ( 😉 ) hebben wij ons alvast ingeschreven voor dit jaar, en wel de 1e week van Oktober (4-10 Oktober)…

    Mocht je ook mee willen schrijf je dan alvast in via DEZE LINK.

    Daarnaast zijn we al druk aan het plannen maken voor de parapent tripjes dit jaar. Op de Laffe Teckel site kun je de agenda raadplegen, of via de complete LT Agenda.

    En in week 15 of 16 (afhankelijk van het weer) willen we naar de Vogezen, dus als je mee wilt horen we dat wel. Ook week 19 in Greifenburg wordt erg gezellig! Er hebben zich al heel wat mensen aangemeld waaronder Marten, Jan en Lieneke, Gerard en Marianne, Dirk, Robin en Karin, Wilma, Tjitske, Miranda, Jappie, Daniël en Judith, Olaf, Anita en Jeffrey, en nog vééééle anderen!

    Daarnaast willen we ook een SIF cursus gaan doen (+ evt aansluitend Annecy), en als het even kan in de week vóór de Dolomieten. Definitieve vastlegging gaat in overleg met de PNN asbakkies, want bij die jongens zitten er een paar die het graag voor willen doen!

    Verder wordt de agenda steeds aangevuld met meer vliegbewegingen, waaronder ook het door de Teckels ontdekte Duinsoaren!!! Uiteraard zijn suggesties welkom!

    Groet van de Opperteckel Stefke de Lafste.

  • 08feb

    Zondag 8 Februari zag de “Windsoarspelling” er dermate goed uit, dat we met een Laffe Teckel afvaardiging naar Wijk aan Zee zijn gegaan om te gaan duinsoaren.

    Het was mooi winterweer en de condities waren perfect. Ik (Jeffrey) heb Jasper opgehaald in Lelystad-haven en zijn via Amsterdam gereden, en Jan “Den Vlaom” is met Marc meegereden via de afsluitdijk. We kwamen practisch gelijktijdig aan in Wijk aan zee om een uurtje of half 11.

    Ook een delegatie PNN’ers, waaronder Geert, Jochem en Siebren waren present in W.A.Z.

    Jasper, Jan en Marc hebben alledrie een “nieuw” soarscherm aangeschaft, dus waren ze erg benieuwd wat ze nou eigenlijk gekocht hadden. Marc was na een paar keer opzetten voldoende overtuigd dat de Gradient vliegwaardig was en vertrok al gauw richting Egmond. Jan en Jasper hebben uitgebreid kennis gemaakt met hun nieuwe scherm, en Jan is uiteindelijk ook gaan vliegen. Jasper wil eerst nog wat meer feeling krijgen met z’n Cirrus alvorens hij het duin in stapt. Ik heb vandaag ook heerlijk gevlogen en ben met Marc een paar keer heel eind richting Egmond gevlogen. Dat was SUPER!

    Alhoewel Marc veel gefilmd heeft met z’n helmcamera, was ik de enige met een fototoestel. Dientengevolge ben ik dan ook niet te vinden tussen de foto’s…

    HIER vind je het fotoverslag.

« Previous Entries   Next Entries »