juni 2026
Z Z M D W D V
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Laatste berichten

Archief

Linke soep

Zoeken

  • 02sep

    Stefke =  hoofd-tieperd:
    We zijn wat laat met de weblog, maar het was gisteravond té gezellig om achter de computer te kruipen. Daarnaast was de server op de camping vanmorgen defect, dus vandaar…

    Wat gisteravond betreft: van regen en storm was in inderdaad geen sprake… De wind ging liggen, en afgezien van wat spatters heeft het niet geregend.

    Tja en vandaag was gewoon een topdag! Mooi weer en warm, en geen wind van betekenis. De dames hebben weer 3 vluchten kunnen maken en de heren ook zo iets. Er zat veel vocht in de lucht, en dat resulteerde in veel cumuli, die dan de zon weer afdekten… Daardoor waren lange duurvluchten bijna niet mogelijk, De langste vlucht was 41 minuten. (van mij 😉

    Daniël is samen met Judith gestart vanaf de 500 m. plek, en heeft naast haar de zelfde oefeningen gedaan die Judith doorkreeg van Joop, en zo is een nieuwe olympische sport ontstaan: Synchroon vliegen. Dat was erg leuk om te zien. We moeten dat ook eens doen met z’n drieën naast elkaar (de heren) en dan tegelijk een asymetrische inklapper doen. Lijkt met lachen. Nu nog ff wasknijpers kopen voor op de neus.

    Het was wel erg leuk vliegen, en vooral het wing-overen en steilspiralen boven de landing is altijd superleuk om te doen! Na de laatste vlucht even op de landing een halve liter Zipfer drinken en proosten op alweer een geslaagde dag! Daarna douchen en lekker eten op het terras op de camping. We dachten dat het lekker rustig zou zijn, omdat airtime naar de Mexicaan in Spittal ging, maar helaas: Het restaurant zal bommetje vol met mensen…

    “Der Franz”- De burgemeester van Greifenbrg; eigenaar van  de camping; en voorzitter van een ietwat rechts georiënteerde partij – had kennelijk wat te vieren. Ook was er een mannenkoor aanwezig die prachtig
    harmonieus liedjes ten gehore bracht… Na het eten hebben we samen met Wilma onder de tarp nog even wat “afgeborreld”, en later op de avond ook met Maurice even heerlijk de KNVvL lopen af te zeiken. (of iets meer genuanceerd: voorzien van opbouwende kritiek)

    Jasper (co-tieperd):
    Ondanks de slechte voorspellingen hebben we toch nog leuk kunnen vliegen aan het eind van de dag. Wolkenbasis meepikken maakt ‘t altijd weer prettig op een dag zoals deze. Verder stond deze dag in het teken van het transport naar boven. Dat had namelijk wel wat voeten in de aarde: De ene keer werd het busje volgepropt met 10 man en de andere keer wilden ze niet rijden met “slechts” vier klanten. Dit leverde wel wat ergernis op bij verschillende (vooral Duitse en Tjechische) piloten, wat ook zijn weerslag had op de taxi chaufeurs. Maakt verder niet uit: uiteindelijk sta je toch boven en is alles vergeten! Dus we we hebben drie vluchten gemaakt van de Emberger deze dag. Verre van relaxed (geen tijd gehad om te eten) maar wel een erg mooi moment om even wat wingovers te doen en dat soort oefeningetjes. En de wens van Jeffrey om synchroon wat oefeningen te gaan doen staat! We gaan dat binnenkort zeker een keer waarmaken.

    Morgen (Vandaag dus) is er een Nord-Fohn verwachting, maar met een beetje mazzel kunnen de dames van de 500m plek en gaan wij kijken wat de mogelijkheden voor ons zijn deze dag.

    HIER de foto’s van vandaag.

    Latex!

  • 01sep

    Annie is de tiep-miep:
    Het was vanmorgen weer vroeg dag, het was bewolkt maar de temperatuur was goed. Om 9 uur hadden we een breefing van Joop en gelukkig was hij positief over het weer. Er zou wel een koufront komen, maar aan het eind van de dag. Eigenlijk werd het in de loop van de dag steeds beter, de zon liet zich steeds meer zien

    Het was een hele mooie vliegdag, ‘s morgens nog heel rustig in de lucht, en in de loop van de dag wel iets onrustiger maar heel goed te doen voor ons beginners. Bij de laatste vlucht wel veer wind, maar wel weer een goed “leermoment” wat betreft het laaste stuk van de vlucht + de landing.

    Totaal vandaag heb ik 4 vluchten gemaakt, de rest van de teckels tussen de 3 en de 5 (natuurlijk Jef weer de enige met 5, de fanatiekeling)…. Judith en ik hebben ook al wat oefeningen (of taken heet dit in de parapentwereld) gedaan, zoals dolfijnen, wingovers, en oren trekken, en dit was heel leuk. (en minder eng dan ik had gedacht).

    Nu is het 7 uur ‘s avonds en zitten we in het restaurant te wachten op ons eten. Het waait heel hard en er komt regen aan ( waarschijnlijk dat  koufront). Maar volgens Jef waait het gewoon over…we zien het wel.

    HIER zijn de foto’s

    Doeiiiiii

  • 31aug

    Jeffrey typt:
    Vanmorgen werden we wakker door de wekker van de GSM, want er moet vandaag gevlogen worden door de dames. En dat betekend 7:15 eruit want om 9:00 worden ze verwacht bij de breefing in het leslokaal.

    Nadeel voor de heren is dat ze er ook uit moeten natuurlijk voor wat geestelijke bijstand. Het dal zit nog in de wolken van een dalinversie, maar dat zal er in de loop van de dag uitgebrand worden. Het wordt vandaag warm, heel warm! Om een uur of 10 was de breefing van Airtime klaar en werdt het landingsterrein  even  bekeken en uitgelegd hoe het circuit in mekaar steekt bij de verschillende windrichtingen. Daarna naar barakken materiaal uitdelen. Omdat Annie en Juud al flink geoefend hebben mogen ze meteen naar de 500 m. plek, dus dat is TOP!

    Al vlot kwamen de dames al weer naar beneden, en de 2e keer zijn Daniël en ik mee gegaan naar de 500 m. plek, voor het betere fotowerk en om een mooi vluchtje te scoren. Toen effe lunchen en daarna hebben Jappie, Jeffrey en Wilma erg lang gewacht op genoeg gegadigden voor een vol busje naar de Emberger en zijn we naar boven getogen. Daan gaat nog even mee met Judith en Anita naar de 500m. plek voor wat mentale ondersteuning. Op de Emberger was het vrij rustig en was de zwakke  wind vrij cross. Wilma startte als eerste, en na één afgebroken start was ik de 2e keer goed weg. Jappie volgde al gauw daarna. Het is vrij zwak thermisch en er waaide een pittige bovenwind vanuit het oosten, dus je je kon niet teveel laten wegzetten en moest de landing ook een beetje in de gaten houden.

    En maar even een veer in m’n eigen reet te steken: ik was de enige die boven kon blijven, en wel 1 uur en veertig minuten lang… De rest zakte uit en moest noodgedwongen landen. Maar we hebben allemaal zowiezo een hartstikke leuk vluchtje gemaakt.

    Daarna effe een “gelände bier” genuttigd en lekker relaxen. Voor het eten effe douchen en daarna vol aan de Schnitzels met patatten! We zitten nu onder onze tarp  en we zien het heel in de verte weerlichten. Net was op de radio dat het morgen gaat regenen en onweren (er komt even een koufrontje overheen), dus waarschijnlijk wordt het morgen niet vliegen, maar dat zien we wel. Gaan we gewoon lekker pokeren met m’nieuwe superdeluxe pokerset van de Action (10 eurie!).

    Oh ja: Nog even dit: De dames hebben vandaag dus wel even respectievelijk 2 en 3 vluchten gemaakt, en hebben totaal dus 5 en 6 vluchten totaal, en hebben dus hun  brevet 1 binnen! gefeliciflapstaard!

    HIER de foto’s van vandaag.

    Toetel!

« Previous Entries   Next Entries »